ساوانا امشب رونمایی می شود

ساوانا امشب رونمایی می شود
شرکت عظیم خودرو به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کننده های خودروهای داخلی و وارداتی در کشور شناخته می شود. در کنار فعالیت گسترده این شرکت، اعتبار کافی مشتریان این نشان تجاری ایرانی باعث شده تا هر ساله عظیم خودرو به عنوان یکی از پیشتازان بازار خودرو کشور شناخته شود.
حال این شرکت قصد دارد که در سال ۹۶ فعالیت خود را گسترش دهد و به صورت رسمی، نماینده یکی از برندهای چینی در کشور شناخته شود. شرکت عظیم خودرو در آخرین مذاکرات خودرو با کمپانی های خارجی، توانسته تا به عنوان شریک تجاری فوتون چین در ایران معرفی شود. حال این شرکت قصد دارد تا در اولین گام همکاری خود با فوتون، یک محصول شاسی بلند یا بهتر بگوییم SUV واقعی را به بازار کشور معرفی کند. فوتون ساوانا خودرویی است که در روز اول نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی می شود و قرار است تا فروش آن بزودی در کشور آغاز شود. در حال حاضر تصاویری از ساوانا گذر موقت در خیابان های تهران منتشر شده است و نشان می دهد که عظیم خودرو مراحل تست این محصول را برای عرضه به بازار ایران می گذراند. طبق قوانین سال ۱۳۹۶، پلاک آزمایش فنی دیگر به شرکت ها داده نمی شود و برای تسهیل کار شرکت های خودرویی، پلاک گذر موقت بر روی خودروهای جدید نصب می شود.
در این بخش به معرفی ساوانا می پردازیم:
فوتون را بهتر بشنایسید
کمپانی فوتون به عنوان یک خودروساز چینی شناخته می شود که فعالیت خود را در زمینه ساخت خودرو از دهه ۹۰ میلادی آغاز کرده است. این خودروساز به عنوان یکی از سرآمدترین نشان های چینی در ساخت خودروهای سنگین شناخته می شود. برای همین سال هاست که محصولات کار و تجاری این برند در بازار ایران حضور دارد و توانسته سهم خوبی را به دست آورد. همچنین پیکاپ تونلند که با نشان فوتون به بازار کشور آمده است، به عنوان یک خودرو کارآمد معرفی می شود.
زمانی که فوتون به سراغ خودروهای پیکاپ، ون و خانوادگی می رود، سعی دارد از الگو تویوتا در خودروهای خود استفاده کند. برای همین در بسیاری از این محصولات، قالب های مشترک تویوتا و فوتون در ساخت خودروها استفاده می شود. فوتون تونلند بر پایه تویوتا هایلوکس ساخته شده و جالب است که بدانید در بسیاری از بخش های فنی قطعات مشترک در آن ها قابل استفاده است.
ساوانا؛ فورچونر چینی
ساوانا به عنوان یک شاسی بلند شناخته می شود. در معرفی این خودرو از لفظ کراس اوور استفاده نمی شود. زیرا شاسی و بدنه این خودرو دو بخش مجزا از هم هستند و نوع عملکرد سیستم فنی آن هیچ شباهتی به خودروهای کراس اوور ندارد. الگوی شاسی این خودرو بر مبنا تویوتا فورچونر است و بسیاری از قالب های اصلی آن با این ژاپنی قدرتمند برابری می کند. این خودرو تا به امروز در چند کشور آسیایی به فروش رفته است. همچنین فروش این خودرو در آمریکای جنوبی و استرالیا باعث شده تا از ساوانا خارج از محدوده بازار آسیا نیز استقبال شود.
این خودرو در بسیاری از تست های سایت های خارجی، به عنوان یک گزینه خوش قیمت برای آفرود معرفی می شود. زیرا مشخصات فنی آن، بسیاری از نیازهای یک خودرو آفرودی را بر طرف می کند.
مشخصات فنی مناسب
ساوانا به عنوان یک خودرو SUV در بسیاری از بازارهای جهانی به موتور ۲.۸ لیتری توربو دیزل مجهز است. این خودرو به احتمال قوی در بازار ایران با جدیدترین پیشرانه خود ورود می کند. پیشرانه جدید فوتون برای این خودرو از نوع دو لیتری GDI توربو است که ۲۰۱ اسب بخار را با گشتاور ۳۰۰ نیوتون متر تولید می کند. نسخه دنده ای این خودرو به گیربکس ۵ دنده دستی مجهز است و مدل اتوماتیک، یک گیربکس شش سرعته AT دارد. این خودرو در بازار جهانی با مدل های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می شود. با توجه به نسخه ای که به عنوان نمونه در جاده های کشور تست می شود، احتمال عرضه نسخه دو دیفرانسیل بسیار قوی است. مدل دو دیفرانسیل این خودرو همیشه چهار چرح محرک است و به صورت الکتریکی می توان ضریب آن را تغییر داد. البته باید گفت که شما می توانید این خودرو را به حالت تک دیفرانسیل نیز تبدیل کنید و یا آن را در حالت چهار چرخ کمک سنگین نیز قرار دهید. این ویژگی ساوانا باعث شده تا محصول شاسی بلند فوتون قابلیت های زیادی را در جاده های سخت داشته باشد.
با امکانات ساوانا آشنا شوید
ساوانا در نسخه فول آپشن به امکاناتی نظیر سانروف، تودوزی چرم، سنسور نور، کروزکنترل، سیستم کنترل پایداری، سامانه تنظیم میزان هرزگردی، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب، GPS، آینه حساس به نور، آینه های جانبی تاشو برقی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، هفت صندلی، دو کیسه هوا و… نیز در ساوانا وجود دارد. با توجه به امکاناتی که فوتون بر روی این شاسی بلند نصب کرده است، بدیهی است که می خواهد این خودرو را بیشتر به سمت کاربردی بودن ببرد.
کیفیت فنی؛ آنچه فوتون به آن می نازد
فوتون در این چند ساله ثابت کرده است که ساوانا به عنوان یک شاسی بلند، خودری قابل اعتمادی است. با اینکه نمی توان آن را ژاپنی های اصیل مقایسه کرد، ولی بدون شک این SUV در رده قیمتی خود می تواند به عنوان یکی از با کیفیت ترین و کم خرج ترین خودروها شناخته شود. یکی از مسائلی که فوتون بر روی آن تمرکز بسیار دارد، کیفیت بالا قطعات و استفاده از شرکای اروپایی برای ساخت برخی تامین لوازم این خودرو است. بی سر و صدا بدون اتاق ساوانا مسئله ای است که در تست های سه ساله این خودرو اثبات شده و کیفیت آن را نشان می دهد. به احتمال قوی ساوانا می تواند خود را به عنوان یک شاسی بلند واقعی نه چندان گران قیمت نسبت به سایر خودروهای SUV واقعی در بازار ایران، اثبات کند.
ساوانا در بازار ایران موفق می شود؟
همان طور که با ساوانا آشنا شدید، این خودرو پتانسیل کافی برای موفقیت در بازار ایران را دارد. تنها همین قابلیت دو دیفرانسیل قوی آن می تواند نظر بسیاری از علاقه مندان به خودروهای SUV را به سمت خود بکشاند. این خودرو در بازار چین با مدل فول آپشن در محدوده قیمتی ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار یوآن معامله می شود و با توجه به اینکه عظیم خودرو ساوانا را به صورت وارداتی به کشور می آورد، به احتمال قوی قیمتی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را برای آن تعیین می کند.
همچنین باید توقع داشت که ساوانا در بحث خدمات پس از فروش قوی ظاهر شود تا اعتماد مشتریان بیش از گذشته نسبت به برند فوتون و شرکت عظیم خودرو جلب نماید. در سال های گذشته این شرکت به عنوان در مناطق مختلف، مراکز خدمات پس از فروش مجهزی را تاسیس کرده بود که خدمات متفاوتی را به مشتریان خود ارائه می داد. کیفیت خدمات و سطح رضایتمندی مشتریان عظیم خودرو در این چند ساله باعث شده تا بسیاری از بازرسان خارجی برندهای معتبر، برای بررسی سطح کیفی خدمات پس از فروش خودروسازان در کشور، به مراکز فنی و خدماتی عظیم خودرو مراجعه کنند. بدون شک اگر عظیم خودرو در همین مسیر حرکت کند و چنین خدماتی را به ساوانا ارائه دهد، می تواند در گام اول به عنوان یک واردکننده موفق در میان خریداران معرفی شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.