حضور دی اس در بازار ایران کم رنگ می شود

حضور دی اس در بازار ایران کم رنگ می شود

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هنگامی که این تیتر را می بینید، فکر می کنید به دلیل به تعلیق درآمدن همکاری PSA با شرکای ایرانی، ” دی اس ” نیز مجبور است بازار ایران را ترک کند و بدین ترتیب با تمام برنامه ریزی ها، نمی توان آینده خوبی را برای محصولات دی اس متصور شد.
به گزارش اسب بخار این اتفاق تنها دلیل برای کم رنگ شدن دی اس در بازار ایران نیست، با این که در روزهای گذشته شرکت” آرین موتور تابان ” در پاسخ به مشتریان و مخاطبان دی اس سکوت اختیار کرده است و اجازه اظهار نظر را حتی در صفحه اینستاگرام خود به مخاطبان نمی دهد، اما رویکرد جدید دی اس در بازار جهانی هم عاملی دیگر برای کم رنگ شدن حضور این خودروساز پرمیوم فرانسوی در بازار ایران است.

حضور دی اس در بازار ایران کم رنگ می شود

در رسانه های خارجی اعلام شده شرکت دی اس قصد دارد تولید دی اس۵ را کاهش دهد و از سویی خود را برای عرضه نسل جدید این خودرو آماده سازد. این اتفاق از سوی رسانه های خارجی به معنی کاهش تولید دی اس۵ تلقی شده و گویا تا میانه سال ۲۰۱۹، قرار نیست دی اس رشد تولیدی را برای این خودرو داشته باشد. دی اس۵ به عنوان یک خودروی نیمه لوکس با امکان سفارشی سازی یکی از موفق ترین پروژه های کمپانی دی اس فرانسه بوده و اکنون قرار است مانند DS4 توقف تولید در برخی ماه ها را تجربه کند. البته دی اس در این مدت همچنان برنامه رشد کلی خود را ادامه می دهد و با توجه به سفارش هایی که برای دس اس ۷ کراس بک گرفته است، می تواند رشد تولید را در سال ۲۰۱۸ تجربه کند.
در نظر داشته باشید امسال دی اس۵ با تیراژ کم تری تولید خواهد شد و در این میان PSA نیز تمایلی به ادامه همکاری با شریک های ایرانی ندارد، پس می توان نتیجه گرفت دی اس۵ جزء نخستین محصولاتی است که حضورش در سال ۹۷ به دلیل تحریم ها و سیاست های دی اس در ایران کم رنگ می شود. شنیده ها نیز حاکی از آن است که شرکت ” آرین موتور تابان ” به عنوان نماینده رسمی دی اس، قصد دارد امسال برنامه فروش خود را بیش تر بر پایه فروش دی اس۵ ، دی اس۷ کراس بک و دی اس۳ ثبت کند و کم تر به سراغ دی اس۶ و دی اس ۵LS برود و وابستگی خود را از خط تولید چین دی اس به حداقل ممکن برساند.

پس می توان سه عامل اصلی را باعث و بانی کم رنگ شدن این نشان خودروسازی در ایران دانست. نخست این که PSA تمایل ندارد فعالیتی را در ایران ادامه دهد، دوم این که شرکت دی اس قصد دارد تولید برخی مدل ها همچون دی اس۵ را کاهش دهد، یعنی یکی از پرفروش ترین محصولات اش در ایران قرار است که عرضه کم تری را در بهترین حالت تجربه کند. از سویی دیگر و به عنوان عامل سوم، ” آرین موتور تابان ” امسال فعالیت خود را با خط تولید فرانسه همسو کرده بوده و این اتفاق می تواند برنامه ریزی های این شرکت را به طور کل تغییر دهد.

اما دلیلی که در هفته های اخیر باعث شده خرید و فروش دی اس نیز به جای رشد در بازار آزاد، افت شدید را تجربه کند، نوع اطلاع رسانی از تعلیق همکاری PSA با شرکای ایرانی است. این خبر با نوع بیان خاص، توانسته افکار عمومی را از این گروه خودروسازی ناراضی و شاکی کند و اکنون که صفحه اینستاگرام رسمی دی اس ایران، اجازه نظردادن را به مخاطبان خود نمی دهد، بدیهی است که در روزهای آینده موج نارضایتی ها از شیوه فعالیت این گروه خودروسازی فرانسوی را با تحریم خرید خودروهای اش در بازار ایجاد کند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.