النترا مونتاژی با چه امکاناتی عرضه می شود؟ + جدول امکانات

تجربه رانندگی با هیوندای النتراAD + مشخصات نهایی نسخه تولیدی
شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده تولید و واردات خودروهای هیوندای در ایران، چند وقتی است که پیش فروش النترا مونتاژی را با قیمت قطعی برای تحویل تابستان سال آینده انجامی می دهد. به گفته مدیران کرمان موتور، پیش فروش النترا آنقدر خوب و مناسب بوده که در حال حاضر برای پاییز سال جاری این خودرو را ثبت نام می کنند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در این مدت، برخی افراد در فضای مجازی نظراتی در خصوص حدف امکانات هیوندای النترا در زمان مونتاژ اعلام می کردند و برای بسیاری از مشتریان این تفکر وجود داشت که شاید کرمان موتور نسخه مونتاژی را با امکانات سطح پایین عرضه کند. با اینکه مدیران کرمان موتور در مصاحبه های رسمی از تولید نسخه های فول آپشن النترا، اکسنت و توسان صحبت می کردند، اما هنوز مردم به قطعیتی در خصوص عرضه النترا AD با نسخه فول آپشن نرسیده بودند. حال قرارداد رسمی کرمان موتور با مشتریان نشان می دهد که وجود این امکانات در خودروهای النترا AD مونتاژ داخل قطعی است:

پیشرانه دو لیتری MPi با قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتون متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با حالت تیپ ترونیک
فرمان کمکی برقی
شش کیسه هوا ۱۰ نقطه ای
سانروف
سوییچ هوشمند
استارت دکمه ای
دوربین عقب
آینه های جانبی برقی با گرمکن
تاشوندگی اتوماتیک آینه ها
آینه وسط الکتروکرومیم
تریم داخلی تمام چرم (فرمان، دسته دنده، صندلی ها)
گرمکن فرمان
چراغ های جلو زنون
سیستم حافظه یکپارچه صندلی راننده
تنظیم حالت رانندگی (نرمال، اسپرت، اکونومی)
تنظیم برقی صندلی راننده با تنظیم گودی کمر در چهار جهت
سردکن صندلی های جلو
گرمکن صندلی های جلو و عقب
سنسور پارک جلو و عقب
کیلومتر شمار سوپرویژن
صفحه نمایش رنگی TFT پشت آمپر
کروزکنترل
کامپیوتر سفری
رادیو، MP3، CD، USB، iPod، AUX
صفحه نمایش ۵ اینچی سیستم مالتی مدیا
۴ بلندگو و ۲ تیوتر
تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان و بلوتوث
سنسور نور و باران
مه شکن جلو و عقب استاندارد
سامانه مشایعت تا درب منزل
درب صندوق عقب نیمه اتوماتیک
سنسور باد لاستیک
سیستم پایداری الکتریکی ESC
رادار نقطه کور
شیشه جلو فوتوکرومیک
شیشه عقب و جانبی عقب فوتوکرومیک
سیستم صوتی اینفینیتی با ساب
دی لایت

با توجه به لیست امکانات درج شده در قرارداد رسمی پیش فروش این خودرو، تنها کیسه هوای زانو نسبت به نسخه های وارداتی سفارش اروپا در النترا AD مونتاژی دیده نمی شود. با اینکه طبق یکی از بندهای قرارداد تمام شرکت های خودرویی، امکان مغایرت در زمان تحویل برای امکانات خودرو وجود دارد، اما با توجه به بحث تولید و مونتاژ این خطا به صفر نزدیک می شود. زیرا مشخص است که کرمان موتور پیش از اعلام این نکات در قرارداد، تفاهم نامه عرضه النترا AD با این سطح از امکانات را با کمپانی هیوندای و تامین کنندگان قطعه آن امضا کرده است. بیشتر مغایرت امکانات خودروها در نسخه های وارداتی شرکت ها دیده می شود که به علت نرسیدن قطعه به خط تولید خارجی، کمپانی مادر برای جلوگیری از دیرکرد، خودرو را با یک یا دو آپشن کمتر عرضه می کند. به عنوان مثال در روزهای اول عرضه رنو کولئوس در ایران، این اتفاق افتاده بود که به خاطر نرسیدن برخی قطعات لازم، کولئوس های بازار خاورمیانه در تمام نسخه ها به اتوپارک و درب صندوق عقب برقی هوشمند مجهز نبودند.

لازم به ذکر است که طبق قرارداد پیش فروش هیوندای النترا AD تولید داخل، قیمت خودرو به صورت قطعی ۱۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است. همچنین این سدان کره ای قرار است که به روش CKD با داخلی سازی در محدوده ۲۰ تا ۲۵ درصد به خط تولید کرمان موتور بیاید.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.