10 خودرو پرفروش سال 96 را بشناسید

10 خودرو پرفروش سال 96 را بشناسید
با انتشار آمار تولید و مونتاژ خودروهای داخلی، مشخص شد که هر خودروساز چه تعداد از محصولات موجود در بازار را تولید کرده و از طرفی میزان استقبال مشتریان هم مشخص گردید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

۱- خانواده X100 (پراید)
در سال ۱۳۹۶، از خانواده پراید در سه خط تولید سایپا تهران، پارس خودرو و سایپا کاشان (سایپا- سیتروئن) ۲۱۷ هزار و ۹۶۳ دستگاه تولید شده و به این ترتیب همچنان پراید پرفروشترین خودرو بازار ایران است.

۲- خانواده X200 (تیبا – تیبا۲ – ساینا – کوییک)
اما در جایگاه دوم خانواده X200 سایپا حضور دارند که با تیراژ ۱۸۶ هزار ۸۹۹ دستگاه توانسته اند جایگاه دوم را از آن سایپا کنند. خانواده X200 شامل خودروهای تیبا، تیبا۲، ساینا و کوییک می شود.

۳- خانواده پژو ۲۰۶
بعد از آن خانواده پژو ۲۰۶ با تیراژ تولید ۱۷۹ هزار و ۲۸۱ دستگاه در جایگاه سوم قرار دارد. این گروه شامل پژو ۲۰۶ تیپ۲، ۲۰۶ تیپ۵، ۲۰۶ صندوقدار، ۲۰۶ پلاس (۲۰۷i) دنده ای و اتوماتیک می شود.

۴- خانواده پژو ۴۰۵
در جایگاه چهارمین خودرو پرفروش سال ۹۶ هم خانواده پژو ۴۰۵ با تیراژ ۱۴۵ هزار و ۴۰۰ دستگاهی حضور دارد.

۵- خانواده پژو پارس
خانواده پژو پارس هم با تیراژ۱۲۰ هزار و ۳۵۲ دستگاهی در جایگاه بعدی، یعنی پنجم قرار گرفته است.

۶- خانواده رنو L90
خانواده رنو L90 نیز که شامل تندر۹۰، تندر۹۰ پلاس و پارس تندر می شود، با تیراژ ۱۰۲ هزار و ۳۸۸ به عنوان ششمین خودرو پرتیراژ سال گذشته معرفی شده اند.

اما از رتبه هفتم به بعد با گروه های خودرویی طرف هستیم که تیراژ کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه را داشته اند.

۷- خانواده سمند (سمند SE- سمند LX – سورن ELX – سورن ELX توربو)
خانواده سمند که شامل سمند SE، سمند LX، سورن ELX و سورن توربو می شود، با تیراژ ۶۴ هزار ۳۱۰ دستگاه در جایگاه هفتم قرار دارد. البته که سورن به صورت مجزا از خانواده سمند تیراژ کمتر از ۳ هزار دستگاه را در سال گذشته داشته است. اما طبق طبقه بندی گروه صنعتی ایران خودرو و دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت)، در گروه خانواده سمند قرار دارد.

۸- خانواده B90 (ساندرو و ساندرو استپ وی)
در رتبه هشتم خانواده رنو B90 که شامل ساندرو و ساندرو استپ وی می شود قرار دارد که تیراژ آن در پارس خودرو ۵۴ هزار و ۳۵۵ دستگاه گزارش شده است.

۹- خانواده برلیانس (H200 – H300)
رتبه نهم خودروهای تولیدی در کشور به خانواده خودروهای برلیانس اختصاص دارد که شامل برلیانس H200 و H300 می شود. این گروه خودرو با تیراژ ۵۰ هزار و ۷۲۹ دستگاه به عنوان در این جایگاه حضور دارند.

۱۰ – خانواده دنا (دنا – دنا پلاس – دنا پلاس توربو)
در رتبه دهم پرتیراژترین خودروهای تولیدی سال ۱۳۹۶، خانواده دنا شامل دنا، دنا پلاس و دنا پلاس توربو با آمار تولید ۴۳ هزار و ۸۸ دستگاه حضور دارند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.