E200 با قیمت 600 میلیون تومان رونمایی شد

E200 با قیمت 600 میلیون تومان رونمایی شد
شرکت ستاره ایران که در نمایشگاه خودرو شیراز توسط نماینده خود حضور پیدا کرده است، روز گذشته رونمایی از بنز کلاس E جدید را در غرفه خود انجام داد.
این شرکت قرار است که E جدید را در نسخه E200 به بازار ایران بیاورد و با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان عرضه کند. با اینکه مراسم رونمایی از این خودرو تا حد قابل قبولی برگزار شد، ولی برخورد ناصحیح کارشناسان غرفه ستاره ایران با بازدیدکنندگان از ضعف های اساسی این شرکت به حساب می آید. تا لحظات آن روز اول نمایشگاه امکان بازدید از داخل خودرو وجود نداشت و درهای خودرو قفل بودند. از عجیبترین برخوردهایی که مخاطبان اسب بخار به آن اشاره می کردند، برخورد ناشایست کارکنان ستاره ایران با بازدیدکنندگان بود. به گفته مخاطبان اسب بخار، در بسیاری از مواقع با لحن نامناسبی از مردم خواسته می شد تا به E200 جدید حتی دست هم نزدند!
اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که خبرهایی مبنی بر امضا قرارداد واردات خودروهای مرسدس بنز کلاس E جدید با ستاره ایران، در محافل خودرویی مطح شد.
با گذشت چند ماه خبر می رسد که ستاره ایران اولین سفارش گذاری خودروهای E200 جدید را انجام داده و قرار است که ۱۷۰ دستگاه سری اول این خودروها به کشور برسد. گویا قرار است که در بعضی از بخش های خودرو، سفارشی سازی برای بازار ایران انجام شود. پیش از این تعداد محدودی از E اتاق W213 به گمرک ایران رسید و بعد از آمدن به نمایشگاه ها تا ۸۰۰ میلیون تومان هم قیمت گذاری شد. ولی تا به امروز نسخه شماره گذاری شده ای از این خودروها در کشور دیده نمی شود. نسخه E200 اتاق W213 با پیشرانه دو لیتری توربو قدرت ۱۸۳ اسب بخار را با گشتاور ۳۰۰ نیوتون متر تولید می کند. همین مسئله باعث شده که شتاب صفر تا ۱۰۰ این نسخه ۷٫۷ ثانیه از طرف مرسدس بنز اعلام شود. گیربکس E200 های جدید از مدل ۹G Tronic است که فناوری بسیار بالایی دارد و قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند.


گروه مستند اسب بخار
عکس ها: عرفان حمیدی

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.