Devel Sixteen به دنبال رقابت با بزرگان

Devel Sixteen به دنبال رقابت با بزرگان
چهار سال پیش، شرکت اهل دوبی Devel وقتی در نمایشگاه اتومبیل دوبی برنامه‌های خود را برای تولید خودروی قدرتمند V-16 با توانایی ۵ هزار اسب بخار و بیشینه سرعت ۴۸۲ کیلومتر در ساعت اعلام کرد، جهان را در شوک فرو برد. در آن زمان، این شرکت، نمونه اولیه خامی را به نمایش گذاشت که از کیفیت ساخت بسیار پایینی برخوردار بود. بدون شک، ما نسبت به آن شکاک بودیم.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، به هر حال شرکت Devel ثابت کرد که ناظران همگی اشتباه می‌کنند، چرا که در نمایشگاه اتومبیل دوبی ۲۰۱۷ این شرکت نسخه تولیدی خود را به نمایش گذاشت. این خودرو که Devel Sixteen نام دارد، هنوز در مرحله توسعه است و به همین خاطر شاید ادعاهای آن برای عده‌ای غیرقابل‌باور باشد اما باید گفت که مسئول مهندسی این خودرو، یک شرکت بسیار معتبر و شناخته‌شده است.
شرکت Devel برای کمک به توسعه نسخه Sixteen و تولید نهایی خودرو، به شرکت ایتالیایی Manifattura Automobili Torino مراجعه کرده است. این همان شرکتی است که با شرکت چینی Apollo در پروژه سوپرخودروهای Intensa Emozione و Arrowو همچنین با شرکت آمریکایی Scuderia Cameron Glickenhaus روی پروژه SCG003 کار می‌کند.
هدف Devel از تولید Sixteen رسیدن به سطح جدید از قدرت است که هرگز قبل از آن در هیچ خودروی تولیدی در جهان دیده نشده است. این شرکت با جسارت بیان می‌کند که Sixteen خودرویی است که قادر به شکستن تمام رکوردها است.
Devel در حال توسعه سه نسخه متمایز از این خودرو است، اگرچه مدل پایه با پیشرانه V-8 و قدرت ۲ هزار اسب بخار خواهد بود. این نسخه‌ای است که با هدف استفاده در خیابان طراحی شده است.
نسخه قدرتمندتر که دارای پیشرانه V-8 است، نسخه بعدی خواهد بود. تولید این نسخه با قدرت ۳ هزار اسب بخار، با هدف استفاده علاقه‌مندان به خودروسواری در پیست طراحی می‌شود.
آخرین و بالاترین نسخه از Sixteen مدلی است با پیشرانه توربورشارژ ۱۲.۳ لیتری V-16 که با قدرت ۵۰۰۷ اسب بخار و گشتاور بالغ بر ۵ هزار نیوتن‌متر در ایالات متحده امریکا تولید می‌شود. این خودرو قطعاً خودرویی است که با سرعتی دیوانه‌وار می‌تواند جلوه‌ای دیگر به مسابقات رانندگی ببخشد. بیشینه سرعت مورد نظر این خودرو، ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت است.
ظاهرا مسئولان Devel می‌خواهند این احساس را در شما پدید آورند که وقتی پشت فرمان این نسخه از Sixteen می‌نشینید، فکر کنید یک هوایپمای جنگنده جت را هدایت می‌کنید. حتی می‌توانید طراحی الهام گرفته از جنگنده جت را هم در آن مشاهده کنید، به ویژه از قسمت عقب خودرو، چرا که نوک اگزوز آن دقیقا مشابه اگزوز جنگنده جت است.
هنوز مشخص نیست که شاهد تولید انبوه از این نسخه Sixteen باشیم. با این وجود، این شرکت در حال حاضر، مدل بعدی خود را معرفی می‌کند که یک آف‌رود ۶ چرخ است که طراحی مشابه خودروهای نظامی دارد. این خودرو دارای محورهایی مانند مرسدس مدل AMG’s G63 6×6 که قابلیت عبور از هر سطحی را امکان‌پذیر می‌کند. همچنین مجهز به پیشرانه دیزلی V-8 است که می‌تواند قدرتی معادل ۷۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر را تولید کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.