C-HR ،تویوتایی که ایرانی ها را جذب می کند

تویوتا C-HR
سلیقه این روزهای مردم ایران این طور حکم می کند که خودروی کراس اوور شانس بهتری برای فروش دارند. به عبارتی اگر قرار است برندی جدید وارد کشور شود، ابتدا با کراس اوورهای خود به میدان رقابت بیاید و بعد نسخه های سدان و هاچبک و… را به جاده ها بفرستند. تا حد زیادی این منطق هم درست جواب داده و امروز شاهد آن هستیم که اکثر برندهای قدیمی و جدید برای بازار ایران نسخه های کراس اوور و شاسی بلند شهری در نظر می گیرند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تویوتا C-HR
کمپانی تویوتا ژاپن از چند سال پیش طرحی کانسپت را در نمایشگاه ها معرفی کرده بود که نوعی هاچبک عضلانی و گاهی به شکل یک کراس اوور جمع و جور بود. با گذشت زمان، چندی پیش کمپانی تویوتا این طرح مفهومی را C-HR نامید و کالبد واقعی را در وجود آن تزریق کرد. حال امروز C-HR به عنوان یک کراس اوور جمع و جور و یا به قول برخی کارشناسان، کوپه عضلانی، شناخته می شود و برنامه تولید آن با مدل ۲۰۱۸ از خط تولید تویوتا ترکیه دنبال خواهد شد.
این خودرو با فاصله محوری ۲۶۴۰ میلی متر از نظر ابعاد و هیکل با خودروهایی چون سانگ یانگ تیوولی، نیسان جوک، رنو کپچر و… وارد رقابت می شود. بر خلاف نگاه افراد که بیرون اتاق C-HR را تنگ و خفه می دانند، باید گفت که به نسبت رقبا فضای کابین مناسبی دارد و از طرفی فاصله محوری مناسب باعث شده تا جایگاه سرنشینان مناسب باشد. نوع طراحی بدنه این خودرو تا حدی خشن و فضایی به نظر می رسد. ولی همین طرح باعث شده تا جذابیت کمتر دیده شده در محصولات تویوتا، این بار در C-HR به چشم آید. نوع طراحی داخلی آن را می توان ترکیبی از چند طرح داخلی معرفی کرد. امکانات ایمنی و رفاهی مناسب در این خودرو باعث می شود تا افرادی که به دنبال خودروهای فول آپشن هستند به سراغ این کراس اوور جدید تویوتا بروند. سیستم تهویه دوگانه، چرخش چراغ در پیچ ها، چراغشوی، نور زنون و LED، رادار نقطه کور و خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، تودوزی چرم، گرمکن و تهویه صندلی های جلو، مانیتور، استارت دکمه ای، گرمکن فرمان، نور بالای اتوماتیک، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور نور و باران، سنسور بخار شیشه ها، آینه های تاشو برقی، مانیتور و سیستم صوتی حرفه ای JBL، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، نورپردازی داخلی و… از امکانات C-HR محسوب می شود.
تویوتا C-HR
این خودرو با سه پیشرانه به بازار جهانی معرفی شده است. موتور ۱.۲ لیتری توربو که ۱۱۶ اسب بخار را با گشتاور ۱۸۵ نیوتون متر تولید می کند و با اتصال به گیربکس CVT، می تواند قدرت را به چرخ های جلو و عقب انتقال دهد. همچنین امکان سفارش گیربکس شش دنده دستی هم برای نسخه تک دیفرانسیل وجود دارد.
موتور دو لیتری این خودرو در حال حاضر برای بازار آمریکا قابل سفارش بوده و ۱۴۴ اسب بخار و ۱۸۸ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. همچنین برای این پیشرانه تنها گیربکس CVT قابل سفارش است و قدرت فقط به چرخ های جلو می رسد.
پیشرانه ۱.۸ لیتری C-HR نوعی سامانه هیبریدی به حساب می آید و تشابه فنی با پیشرانه لکسوس CT200h و تویوتا پریوس دارد. این موتور بنزینی در کنار یک موتور الکتریکی قدرت متوسط ۱۲۱ اسب بخار را تولید می کند و به صورت لحظه ای تا ۱۳۸ اسب بخار قدرت دارد. همچنین گیربکس E-CVT این خودرو نیز قدرت را تنها به چرخ های جلو می رساند.
تویوتا C-HR
اگر فرض کنیم که این خودرو به بازار ایران بیاید، باید سابقه قیمت گذاری محصولات تویوتا را هم به یاد آوریم. همیشه قیمت خودروهای این برند ژاپنی در ایران بیشتر از سایر رقبا کره ای بوده و گاهی این تفاوت قیمت، خودروهای تویوتا را از رقابت اصلی دور کرده است. با توجه به مشخصات این خودرو و اعلام محدوده قیمتی بین ۲۱ تا ۲۵ هزار پوندی برای آن، پیش بینی می شود که اگر این خودرو در نسخه های مختلف به بازار ایران بیاید، قیمتی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان را تجربه کند. این در حالی است که نیسان جوک، سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر به عنوان خودروهای هم رده قیمتی کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان را به خود اختصاص داده اند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.