15امین نمایشگاه خودرو و قطعات شیراز: پژو 2008

15امین نمایشگاه خودرو و قطعات شیراز: پژو 2008
پژو ۲۰۰۸ خودرویی است فرانسوی که این روزها عده زیادی برای خرید این خودرو دست نگه داشته اند. زیرا اعلام شده است که زمستان سال ۹۵ این خودرو کراس اوور از جانب ایران خودرو به بازار می آید و قیمتی کمتر از ۸۰ میلیون تومان را دارد.
این روزها یک دستگاه از این کراس اوور فرانسوی در نمایشگاه خودرو شیراز وجود دارد. البته که چندی پیش پژو فرانسه فیس لیفتی جدید برای این خودرو معرفی کرد و برخی صحبت ها از مونتاژ ظاهر جدید ۲۰۰۸ در ایران خبر می دهند. این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری عرضه می شود که ۱۱۸ الی ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد و از طرفی گیربکس چهار دنده اتوماتیک آن کشش خوبی را به خودرو می دهد. نسخه فول ۲۰۰۸ در بازار جهانی به امکاناتی چون شش کیسه هوا، مانیتور، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سیستم تهویه اتوماتیک دوگنه، سیستم صوتی حرفه ای، سقف شیشه ای، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب و… مجهز است. احتمال داده می شود با توجه به قیمت اعلام شده برخی امکانات ۲۰۰۸ مانند سقف شیشه های از آن حذف بشود. ولی با توجه به اصالت فرانسوی می توان حدس زد که از این کراس اوور کوچک نیز مانند تیوولی استقبال خوبی می شود و می تواند برای چینی ها دردسر ساز شود.
15امین نمایشگاه خودرو و قطعات شیراز: پژو 2008
بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه شیراز، قیمت ۲۰۰۸ را منطقی می دانستند و در صحبت هایشان به این مسئله اشاره می کردند که اگر این خودرو کمتر از ۸۰ میلیون باشد، برای خرید به جای چینی ها انتخابشان می کنیم. جالب بود که بخاطر اعتبار بیشتر برند پژو نسبت به چینی و سطح کیفیت، این افراد از موتور ۶/۱ لیتری این خودرو در مقابل موتورهای دو لیتری چینی صرفه نظر می کردند. البته که بررسی های جهانی ثابت کرده است که موتور ۲۰۰۸ کشش به نسبت خوبی را برایش فراهم می کند.
حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.