10 خودرو با کیفیت بازار کمتر از 300 میلیون تومان را بشناسید

10 خودرو با کیفیت بازار کمتر از 300 میلیون تومان را بشناسید
این روزها برخی شرکت ها از اطلاعات گزارش کیفی ISQI که بر مبنا نظر مالکان در شش ماهه اول سال جاری تهیه شده است، برداشت های خود را برای تولید محتوا دارند. در این میان برخی از محتوای اعلام شده از جانب شرکت ها، با اشتباهات غیر عمد و عمد ترکیب می شود و باعث شده تا مخاطبان هر بار به یک شکل برترین خودروها را بشناسند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در این بخش گزارش ISQI به صورت تحلیلی قرار گرفته و مبنا اسب بخار، رعایت ملاک عرضه خودروها با مدل ۲۰۱۷ و قیمت کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان است. اگر قرار باشد مدل ۲۰۱۸ را به تنهایی لحاظ کنیم، بدیهی است که بسیاری از خودروها از لیست خارج می شوند و اگر قرار باشد معیار کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان را بدون در نظر گرفتن مدل وارد جدول کنیم، باز هم می بینیم که جدولی ناقص و موقتی خواهیم داشت. لذا با توجه به گزارش شش ماهه اول سال جاری و همچنین عرضه خودروها با مدل ۲۰۱۷ در آن تاریخ، معیار ۲۰۱۷ و کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان را رعایت کرده ایم. در این بحث آخرین قیمت پایه برای خودروهای ۲۰۱۷، حتی بعد از تغییر تعرفه ها انتخاب شده است.

رتبه اول تویوتا پریوس
تویوتا پریوس به عنوان یک خودرو هیبریدی و محبوب در بازار جهانی، بیشترین امتیاز کیفی را از نگاه مالکان به خود اختصاص داده است و ۸۴۲ امتیاز در بازار کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان اول شده است. این خودرو به صورت رسمی توسط ایرتویا به بازار عرضه می شود.

رتبه دوم دی اس۶
دی اس۶ به عنوان یک خودرو پرمیوم فرانسوی و کراس اوور تک دیفرانسیل در جایگاه دوم قرار گرفته و توانسته است تا ۸۴۰ امتیاز به عنوان دومین خودرو برتر کیفی در بازار کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان باشد. این خودرو از جانب آرین موتور تابان به بازار کشور عرضه می شود.

رتبه سوم تویوتا C-HR
تویوتا C-HR به عنوان یک کراس اوور به روز و جمع و جور با امتیار ۸۲۷ به عنوان سومین خودرو کیفی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان شناخته می شود. این کراس اوور ژاپنی در نسخه های هیبریدی و بنزینی توربو به بازار کشور عرضه شده و توانسته تا قشر خاص پسند را به واسطه اعتبار و کیفیت برند به سمت خود بکشاند. C-HR به صورت رسمی از جانب ایرتویا به بازار ایران می آید.

رتبه چهارم نیسان ایکس تریل
نیسان ایکس تریل هم به عنوان یک کراس اوور متوسط ژاپنی توانسته تا با امتیاز ۸۰۵ نیز به عنوان چهارمین خودرو کیفی رده قیمتی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان از نگاه مالکان شناخته شود. این خودرو فروش خوبی را در بازار کشور داشته و در حال حاضر از جانب شرکت جهان نوین آریا به صورت رسمی وارد کشور می شود.

رتبه پنجم میتسوبیشی اوتلندر
میتسوبیشی اوتلندر تنها با اختلاف یک امتیاز در جایگاه بعدی ایکس تریل قرار دارد. این کراس اوور متوسط ژاپنی با ۸۰۴ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفته و توانسته فروش خوبی را در بازار کشور در تیپ های ۳ و ۵ داشته باشد. به تازگی نسخه پلاگین هیبرید این خودرو نیز به بازار معرفی شده و قیمت ۳۱۷ میلیون تومان را با مدل ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است. اوتلندر به عنوان خودرو وارداتی شرکت آرین موتور پویا شناخته می شود.

رتبه ششم کیا اپتیما
اپتیما به عنوان یک سدان محبوب در بازار کشور شناخته می شود که این روزها به خاطر عملکرد ضعیف اطلس خودرو جایگاه نخست فروش را از داده و این مقام را به رنو تلیسمان سپرده است. اما مالکان اپتیما همچنان رضایت بیشتری از مالکان تلیسمان دارند و به این خودرو امتیاز ۸۰۳ را داده اند. اپیتما به عنوان ششمین خودرو کیفی از نگاه مالکان در رده قیمتی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان شناخته می شود. در حال حاضر اطلس خودرو اجازه عرضه این سدان نیمه لوکس را به بازار دارد.

رتبه هفتم تویوتا راو۴ و نیسان جوک اسپرت
از نگاه مالکان، تویوتا راو۴ و نیسان جوک اسپرت خودروهای خوبی هستند و هر دو توانسته اند با امتیار ۷۹۶ در جایگاه هفتم خودروهای کیفی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان قرار بگیرند. راو۴ همچنان از جانب ایرتویا به بازار عرضه می شود و جوک اسپرت هم به عنوان یک کراس اوور چابک در لیست محصولات جهان نوین آریا قرار دارد.

رتبه هشتم رنو کولئوس
این روزها رنو کولئوس نگین خودرو فروش بالایی را به خود اختصاص داده است و احتمال می دهند تا در آینده نزدیک در جایگاه پرفروشترین کراس اوورهای بازار کشور قرار بگیرد. این خودرو از نگاه مالکان توانسته امتیاز ۷۹۴ را به دست آورد در جایگاه هشتم قرار گیرد.

رتبه نهم رنو تلیسمان
تلیسمان به عنوان پرفروش ترین سدان نیمه لوکس بازار ایران شناخته می شود. همچنین در این مدت پرفروش ترین سدان وارداتی هم بوده است. این خودرو با امتیاز ۷۹۳ به عنوان نهمین خودرو کیفی در رده قیمتی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان قرار دارد. این سدان توسط نگین خودرو به بازار عرضه می شود.

رتبه دهم میتسوبیشی لنسر و ASX
دو فرزند میتسوبیشی در بازار ایران، توانسته اند تا از نگاه مالکان هر دو در یک جایگاه قرار گیرند و با امتیاز ۷۸۸ به عنوان دهمین خودروهای کیفی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان بازار شناخته شوند. این خودرو توسط شرکت آرین موتور پویا به بازار عرضه می شوند و توانسته اند تا مشتریان خود را پیدا کنند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.