10 خودروی سریع آمریکایی، در پیست نوربرگ رینگ

10 خودروی سریع آمریکایی، در پیست نوربرگ رینگ

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

وقتی سال گذشته شورولت کامارو ZL1 1LE با نعره های اش، مسیر ۱۲.۹ مایلی پیست نوربرگ رینگ را در هفت دقیقه و شانزده ثانیه پیمود، همه ما کنجکاو شدیم ببینیم بقیه خودروهای آمریکایی چه طور در این پیست نتیجه می‌گیرند.

در این بین غیبت خودروهای ساخته شده در Dearborn بسیار عجیب و غریب است و جلب توجه می‌کند ( این شهر محل تولید خودروهای کمپانی فورد است ).

اما چرا خبری از لوگوی بیضی شکل آبی رنگ در این فهرست نیست؟ این موضوع فقط به دلیل کمبود سرعت نیست، کمپانی فورد تا حدودی ساز خودش را می زند و علاقه ای به انتشار زمان های ثبت شده در این پیست ندارد، با این که در آن جا تست و بررسی انجام می‌دهد. همچنین، نمایندگان فورد پا را فراتر هم گذاشته اند و اعتقاد دارند که این گونه مسائل از اهمیت خاصی برخوردار نیست! البته ما دریافتیم که در بخش بازاریابی، کم نیستند افرادی که با این نظریه موافق نباشند.
اگر فورد می خواهد قلب ها را به دست آورد باید چند خودرو در این فهرست داشته باشد.
در سال ۲۰۱۴ ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد خودروی فورد موستانگ شلبی GT500 زمان ۷:۳۹.۲۸ را به ثبت رسانده که با توجه به اکسل عقب خشک این خودرو، کمی عجیب به نظر می رسید. سپس خبر زمان ۷:۳۲.۱۹ ثانیه ای فورد موستانگ شلبی GT350R برای مدتی سر زبان ها افتاد و‌ منابع خبری ادعا داشتند که این زمان ها از منابع معتبر خبری فورد استخراج شده اند. هنگامی که فورد GT جدید معرفی شد، همه فکر می کردند این خودرو نه تنها یک شرکت کننده در این چالش، بلکه صدرنشین این فهرست باشد، اما متأسفانه هیچ یک از این زمان ها تایید نشد و اکنون خبری از تغییر نیست و فورد سر حرف اش ایستاده است.
در حال حاضر دوج وایپر در صدر این فهرست قرار دارد اما رقابت جانانه ای در جریان است.
نسل آینده شورولت کوروت ZR1 بی شک سریع تر از کامارو ZL1 است و خودرو ساز دیگری به نام Scuderia Cameron Glickenhaus اعتقاد دارد خودروی تولیدی SGC 003 این کمپانی می تواند در محدوده زمانی شش دقیقه ای مسیر این پیست را بپیماید.
اکنون بیایید ببینیم کدام یک از خودروهای آمریکایی، سلطان این رینگ هستند، تمام زمان ها توسط تولید کنندگان تایید شده اند.

۱۰- کادیلاک CTS-V مدل ۲۰۰۹ با زمان ۷:۵۹
10 خودروی سریع آمریکایی، در پیست نوربرگ رینگ
هنوز هم افراد بسیاری وجود دارند که از گردش مسیر کمپانی کادیلاک در ۱۰ سال اخیر در عجب هستند. نسل نخست کادیلاک CTS-V این انقلاب را آغاز کرد، اما نسل دوم بود که با ۵۵۶ اسب بخار جایگاه کادیلاک را در میان خودروهای سدان اسپرت و لوکس تثبیت کرد.

۹- شورولت کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۲ با زمان ۷:۴۱.۲۷
10 خودروی سریع آمریکایی، در پیست نوربرگ رینگ
محصولات بسیاری از شرکت GM در این فهرست خواهید دید، به خصوص از شورولت. خودروی کامارو ZL1 سال ۲۰۱۲ با ۵۸۰ اسب بخار و موتور V8 خود در جایگاه نهم جای می گیرد. این مقدار قدرت برای خودرویی به وزن ۴۱۲۰ پوند و ثبت رکورد در پیست، کافی به نظر می رسد.

۸- شورولت کامارو Z/28 مدل ۲۰۱۴ با زمان ۷:۳۴.۴
10 خودروی سریع آمریکایی، در پیست نوربرگ رینگ
وقتی کمپانی GM خودروی Z/28 را به بازار روانه کرد، تمام تیترهای خبری را به خود اختصاص داد. این خودرو قابل ترین کاماروی تمام ادوار بود با موتوری ۵۰۰ اسب بخاری LS7 و V8 به همراه ترمزهای کربن و شاسی بازسازی شده و تجربه متفاوت در پیست.

۷- شورولت کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۷ با زمان ۷:۲۹.۶
10 خودروی سریع آمریکایی، در پیست نوربرگ رینگ
اگر مایلید بدانید پکیج ۱LE چه تفاوتی در کامارو ZL1 رقم خواهد زد، باید بگوییم که ۱۳ ثانیه با ZL1 استاندارد که به انداره کافی خوب است، تفاوت زمانی دارد. این خودرو از مرسدس بنز SLS AMG و آئودی R8 10 سیلندر سریع تر است و همپای پورشه کررا GT خواهد دوید.

۶- شورولت کوروت ZR1 مدل ۲۰۰۹ با زمان ۷:۲۶.۴
10 خودروی سریع آمریکایی، در پیست نوربرگ رینگ
در سال ۲۰۰۹ شورولت نام ZR1 را دوباره زنده کرد و این کار را به خوبی انجام داد. موتور سوپرشارژ و V8 LS9 با ۶.۲ لیتر حجم قدرت خارق العاده ۶۳۸ اسب بخار را تولید می کرد که برای نابود کردن نوربرگ رینگ کافی به نظر می رسید.

۵- شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۱ با زمان ۷:۲۲.۶۸
10 خودروی سریع آمریکایی، در پیست نوربرگ رینگ
خودرویی که تمرکزش روی مسابقه است. این خودرو ۱۰۰ اسب بخار از ZR1 بیش تر در جیب دارد. این خودرو‌ سه ثانیه سریع تر از برادر بزرگ تر خود بود و این بدان معنی است که چه قدر زمان صرف بهبود این ساخته شورولت شده است. گرچه از وایپر کندتر است اما Z06 اغلب برای این که خودروی راحت تری برای راندن است، ستایش می شود و شاید همین دلیل فروش بیش تر آن به نسبت مار سمی دوج باشد.

۴- دوج وایپر ACR مدل ۲۰۰۹ با زمان ۷:۲۲.۱
10 خودروی سریع آمریکایی، در پیست نوربرگ رینگ
پیش از این که دوج صدر نشین این فهرست شود، مهندسان این شرکت با مدل ۲۰۰۹ به جنگ این پیست رفتند و با انتخاب لاستیک های مناسب توانستند زمان قابل تحسین ۷:۲۲.۱ را به ثبت برسانند.

۳- شورولت کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۲ با زمان ۷:۱۹.۶۳
10 خودروی سریع آمریکایی، در پیست نوربرگ رینگ
سرانجام کوروت با C7 ZR1 توانست جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند.

۲- شورولت کامارو ZL1 1LE مدل ۲۰۱۸ با زمان ۷:۱۶.۰۴
10 خودروی سریع آمریکایی، در پیست نوربرگ رینگ
این خودرو از فراری ۴۸۸ و پورشه ۹۱۱ GT3 کنونی و پاگانی زوندا F ClubSport سریع تر است. قدرت ۶۵۰ ‌اسب بخاری بسیار کارآمد است اما در اصل شورولت به این خودرو چسبندگی و فرمان پذیری بخشیده تا بتواند از این قدرت بهترین استفاده را برد.

۱- دوج وایپر ACR مدل ۲۰۱۰ با زمان ۷:۱۲.۱۳
10 خودروی سریع آمریکایی، در پیست نوربرگ رینگ
این زمان در سال ۲۰۱۱ به ثبت رسیده اما هنوز برای شکستن آن تلاش می شود. دوج قصد دارد ACR جدید را به آلمان ببرد تا رکوردگیری جدیدی انجام شود اما تا آن زمان، این خودرو پادشاه این فهرست محسوب می شود.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.