10 خودروی برتر بازی Gran Turismo که میتوانید در دنیای واقعی برانید

۱۰ خودروی برتر بازی Gran Turismo که میتوانید در دنیای واقعی برانید
در ۲۰ سال اخیر بازی Gran Turismo استانداردهای گرافیکی، ویدئویی و مشارکت جمعی را در دنیای بازی‌های کامپیوتری به سایرین دیکته کرده است. این بازی میتواند رانندگی شما را ارتقا ببخشد و یا رویاهایتان را به حقیقت پیوند زند. بعد از گذشت دو دهه از معرفی اولین نسخه، ما به قهرمانان این بازی که میتوانید در دنیای واقعی مالک آنها باشید نگاهی انداخته ایم.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

خودرو Aston Martin DB7
۱۰ خودروی برتر بازی Gran Turismo که میتوانید در دنیای واقعی برانید
بازی Gran Turismo به بازی کنانش دنیای جدیدی از ماشین‌های عجیب و غریب ژاپنی را ارائه کرد که هرکدام قهرمان قصه خودشان بودند. اما بازی فراتر از خودروهای صرفاً ژاپنی بود. خودروی Aston Martin DB7 هم در میان مدلهای قابل بازی کردن بود. در دنیای واقعی این مدل راهی مقرون به صرفه برای در اختیار داشتن یک Aston Martin است. مدل‌های ۶ سیلندر قابلیت دسترسی بیشتری از مدل‌های ۱۲ سیلندر گرون قیمت دارند، با اینکه روی کاغذ خیلی هم کندتر نیستند. طراحی فراتر از زمان Ian Callums هنوز هم زیبا به نظر می‌رسد و اگر دنبال جایگزینی درخور برای ۹۱۱ های امروزی می‌گردید، این خودرو مخصوص شماست.

خودرو Dodge Viper GTS
۱۰ خودروی برتر بازی Gran Turismo که میتوانید در دنیای واقعی برانید
بزرگ،وحشی و تهاجمی. خودروی Dodge Viper تضاد عظیمی در برابر محتوای غالباً ژاپنی بازی بود و به عنوان نماد خودرویی کاملاً متفاوت در زمینه طراحی و رانندگی در صف خودروهای دیگر ایستاده بود. میشه گفت در دنیای واقعی هم این موضوع صادق بود. گاها موتور V10 این خودرو را با موتور شیک پوش یک وانت بزرگ اشتباه میگرفتند. این موتور در حقیقت از تحقیق و توسعه لامبورگینی استفاده کرده بود و به دست کرایسلر افتاده بود. این خودرو تقلیدی از سادگی و ماسل کاری با موتوری عظیم بود و سلطه ی Viper در اواخر دهه ۹۰ میلادی در مسابقات GT به آن اعتبار بخشید. مخصوصاً مدل‌های GTS که بسیار جذاب هستند و این روزها آنها پیروانی وفادار دارند که برای تملک این خودرو جیب شما را خالی خواهند کرد.

خودرو Honda CR-X SiR
۱۰ خودروی برتر بازی Gran Turismo که میتوانید در دنیای واقعی برانید
در چهره‌ی این مدل ظاهر ساده ی یک کوپه دیفرانسیل جلوی دهه ۹۰ میلادی موج میزند. اما CR-X بسیار جالبتر از آن چیزی بود که در نگاه اول به‌نظر می‌رسید. وزنی نه چندان سنگین‌تر از Lotus Elise، موتور VTEC و جناقی دوبل سیستم تعلیق نگرش برند به جزییات مهندسی بود. اهالی فن می‌دانستند که CR-X جایگزینی باکلاس برای هاچبک ها است.
در محیط بازی این خودرو مخلوط غیر قابل مهاری از کارایی بالا و هزینه‌ی کم بود. برای اکثر بازیکنان بخش Career بازی، این خودرو نقطه‌ی شروع بود و این باعث می‌شد این خودرو جایش را در دل بازیکنان باز کند.

خودرو Mazda Efini RX-7 Type RZ FD
۱۰ خودروی برتر بازی Gran Turismo که میتوانید در دنیای واقعی برانید
برند زیر شاخه‌ی Efini که در ژاپن به فروش می‌رسد شاید در خارج از ژاپن آنچنان شناخته شده نباشد، اما RX-7 FD در تمام دنیا نمادی از مهندسی و‌ طراحی برتر خودروهای ژاپنی دهه ۹۰‌ میلادی است. درسته که موتور چرخشی این مدل رسیدگی و هزینه نگهداری زیادی را طلب می‌کند، اما سیستم پیچیده‌ی توربوی دو مرحله‌ای و فرمان پذیری بی بدیل آن کارایی چشمگیری به آن بخشیده بود.
جدا از اینها این خودرو بسیار زیبا بود و تمام این مزایا در بازی نیز به چشم می‌آمد، جایی که وزن پایین و سهولت در تیونینگ این خودرو را به راحی راحت برای پیروزی بدل کرده بود. مدل‌های اصلی این خودرو هنوز هم آرزوی علاقه‌مندان است و در دنیای واقعی تقریباً قابل استطاعت.

خودرو Mitsubishi FTO GPX
۱۰ خودروی برتر بازی Gran Turismo که میتوانید در دنیای واقعی برانید
سیستم کلاس بندی شده بازی برای مسابقات، باعث شده بود که قهرمانان گمنام حالا مورد توجه قرار بگیرند و همچنین اساس بودجه محور بازی بازیکنان را مجبور به یافتن گزینه‌های ارزان و سریع برای درآمدزایی می‌کرد. در دسته‌های پایین بازی، مخصوصاً مسابقات دیفرانسیل جلوها قیمت پایین Mitsubishi FTO و موتور قدرتمند ۲ لیتری و V6 و طراحی متمایز، این خودرو را تبدیل به خریدی ضروری و زودهنگام در بازی می‌کرد. این عوامل قطعاً باعث ظهور FTO ها در خیابان‌های بریتانیا شد که اول به صورت وارداتی، سپس به صورت رسمی به فروش رسید.

خودرو Mitsubishi GTO Twin-Turbo
۱۰ خودروی برتر بازی Gran Turismo که میتوانید در دنیای واقعی برانید
شاید جوجه اردک زشت آن زمان یعنی GTO نمیتونست به شکوه و سبکی NSX باشه، یا به زیبایی RX-7 باشه، یا به قدرت Supra باشه یا اینکه مانند Skyline یک آیکون و نماد باشه اما تجهیزات تکنولوژیکیش فوق‌العاده بود. موتور ۳ لیتری و دو توربوی این خودرو ۲۸۰‌ اسب بخار قدرت را به چهار چرخ منتقل میکرد، کمک فنرهاش الکترونیکی تنظیم می‌شد و چهار چرخ خودرو قابلیت فرمان پذیری داشت و اگزوز خودرو قبلیت تنظیم صدا داشت. بله اینها همه از تجهیزات GTO هستند. اینها آپشن‌هایی هستند که در حال حاضر فقط Porsche 911 Turbo ارائه می‌کند اما میتسوبیشی آنها را ۲۰ سال قبل عرضه کرد. خارج‌ از بازی شاید عده کمی راجع به این مدل اطلاعات داشته باشند. هزینه‌ی کم برای خرید این خودرو و قابلیت تیونینگ فوق‌العاده ی این خودرو به قدرت‌های بسیار بالا آن را به یک نماد در بازی بدل کرده بود و هنوز هم برای خرید در دنیای واقعی ارزان است.

خودرو Nissan Skyline R32 GT-R NISMO
۱۰ خودروی برتر بازی Gran Turismo که میتوانید در دنیای واقعی برانید
بازی Gran Turismo چشمان اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها را به روی دنیایی از خودروهای ژاپنی با کارایی بالا که تا به حال دیده نشده بودند باز کرد اما اگر فقط یک خودرو نمادی کامل از کل این ژانر باشد، آن Nissan Skyline است.
این بازی، بازیکن‌ها را با طیف وسیعی از انواع و نسخه‌های مخصوص این خودرو آشنا کرد و ذات تیونینگ پذیر این خودرو واقعیت را توصیف می‌کرد، بله در واقعیت هم مانند صفحه ی بازی، این خودرو قابلیت تقویت شدن و پرواز به بهشت با چهار چرخ متحرک را دارا بود و این Skyline را تبدیل به قهرمان کارایی میکرد. مدل R32 GT-R دروازه‌ای کلاسیک به دنیای Skyline بود. قیمت نمونه‌های واقعی در حال افزایش است اما حقیقت این است که R32 به اندازه کافی قدیمی ست که آمریکایی‌های الهام گرفته از بازی بخواهند این مدل را با آمریکا وارد کنند.

خودرو Toyota Soarer 2.5GT-T
۱۰ خودروی برتر بازی Gran Turismo که میتوانید در دنیای واقعی برانید
این روزها کمپانی تویوتا برند لکسوس را برای تولیدات لوکس خود در اختیار دارد. اما در دهه ۹۰ این وظیفه به گردن خودرهایی مانند Soarer بود که نشان دهند این برند به چیزی جز سدان های سود آور نیز فکر می‌کند. با ظاهر کلاسیک ژاپنی خود، این خودرو به‌ آخرین ابزار مکانیکی و الکترونیکی مجهز بود و در قیاس با Supra و Skylineهای وحشی این خودرو گویی سوار بر آب بود، مخصوصاً با موتور نرم V8 و آرام خود.
این خودرویی بود که مورد موهبت طرفداران بازی Gran Turismo قرار میگرفت. موتور ۶ سیلندر خطی این خودرو به واسطه دو توربوی موازی خود به راحتی قابلیت به روز رسانی به قدرت‌های بالا را داشت و در بازی راهی ارزان برای دستیابی به خروجی‌های بالای قدرت محسوب می‌شد. مخصوصاً برای رویدادهای ثبت حداکثر سرعت. مخلوطی از لوکس بودن در دهه ۹۰ و سرعت و توربو. خودروی Soarer مانند بازی، در دنیای واقعی نیز راهی ارزان برای تند رفتن است.

خودرو Toyota Corolla Levin GT-Apex AE86
۱۰ خودروی برتر بازی Gran Turismo که میتوانید در دنیای واقعی برانید
اسطوره‌ای دیگر از فرهنگ ژاپنی، با صدایی نه چندان ماجراجویانه. مدل AE86 یک افسانه بود. در اروپا دوام و سادگی راندن این خودروی دیفرانسیل عقب، آن را به خودرویی مناسب برای رالی بدل کرد و تنها در انگلستان ۳۰۰۰ نسخه از آن به فروش رفت. اما این خودرو نقش اول کارتون Initial D بود که بر پایه مسابقات دریفت ساخته شده بود و مهر تاییدی بر شهرتش شد.
خرید این خودرو در بازی Gran Turismo بهای بادام زمینی را داشت! و به نسلی از بازیکنان و راننده‌ها لذت راهی آسان برای گذر از پیچ ها به بغل و آشنایی با فرهنگ دریفت ژاپنی‌ها را نشان داد. اگر این مدل را پیدا کردید لذت رانندگی را خواهید چشید، موتور ۱.۶ لیتری پر سر و صدا و یکی از غیر منتظره ترین و سرگرم‌کننده ترین خودروهایی که تا به حال ساخته شده‌است. هیچ وقت از روی جلد یک کتاب راجع به محتویات آن قضاوت نکنید!

خودرو TVR Griffith 500
10 خودروی برتر بازی Gran Turismo که میتوانید در دنیای واقعی برانید
خودروی دیگری که در کنار خودروهایی مانند Skyline و Soarer و Supra قد علم می‌کند Griffith است. خودروساز انگلیسی با جایگاهی مناسب مانند TVR در بازی با حق امتیاز ژاپنی مانند Gran Turismo متعجب کننده است اما به این خودروساز اهل Blackpool کمک کرد تا خود را به بازاری جدید از مخاطبان جهانی معرفی کند. خودرویی قدرتمند اما سخت برای رانندگی.
برای اکثر طرفداران این برند مدل Griffith قطعاً TVRترین مدل در عصر Peter Wheeler است و این اسم به زودی روی موتور Mustangهای جدید استفاده خواهد شد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.