۱۰ قصر متحرک

۱۰ قصر متحرک
صنعت خودروسازی هرچند پیوسته در حال افزایش نوآوری‌ها در زمینه کاربردی‌تر شدن محصولاتش است، اما توجه داشته باشید بالا بردن میزان رضایت مشتری‌ها از اقشار متفاوت، مهم‌ترین مسأله برای رسیدن به نرخ فروش ایده‌آل است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در واقع بسیاری از خریداران اتومبیل از قشر متمول هستند که مواردی مثل خاص بودن، استفاده از مواد مرغوب و لوکس در خودرو، راحتی و… برای آنها در اولویت قرار دارد. لذا خودروسازانی که توانایی ارائه چنین مشخصاتی در تولیدات خود را دارند، تسخیر این بازارها را هدف می‌گیرند. مرسدس بنز، ب‌ام‌و، رولز رویس، پورشه، مازراتی، بنتلی و… ازجمله خودروسازانی هستند که به تولید محصولات لوکس مشغولند.

به گزارش جام جم، در ادامه به بررسی ده نمونه از ‌جذاب‌ترین خودروهایی که در حال عرضه به بازار جهانی هستند، خواهیم پرداخت که البته همه از محصولات برندهایی هستند که ذکر شد.

کادیلاک سی‌تی ۶
۱۰ قصر متحرک
کادیلاک نیز از خودروسازان آمریکایی است که از دیرباز به تولید محصولات لوکس مشهور بوده است. مدل سی‌تی ۶، سدان فول سایز این خودروساز است که از سال گذشته روی خط تولید قرار گرفته و نسخه ذکر شده از آن قیمتی حدود ۸۷ هزار دلار (نزدیک به ۳۲۳ میلیون تومان) دارد. این محصول با پیشرانه V6 به حجم سه لیتر و دو عدد توربوشارژر قدرتی معادل ۴۰۴ اسب بخار همراه با جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک دارد و از سیستم چهار چرخ متحرک بهره می‌برد. همچنین امکاناتی مثل ترمز ای‌بی‌اس، کیسه‌های ایمنی کنار بغل صندلی‌ها، پرده‌ای و زانو، رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی، کروز کنترل هوشمند و… نیز از دیگر موارد به کار گرفته شده در این خودرو هستند.

آئودی اس ۸
۱۰ قصر متحرک
آئودی یکی از زیرمجموعه‌های لوکس‌ساز گروه خودروسازی فولکس واگن است که محصولاتی با کیفیت ساخت بسیار بالا و البته اغواگر تولید می‌کند. مدل ای ۸ (A8) بزرگ‌ترین سدان این خودروساز است که نمونه اس ۸ (S8) آن از یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل به حجم ۰/۴ لیتر همراه با سیستم پرخوران توئین توربو بهره می‌برد و در نتیجه نهایت قدرت ۶۰۵ اسب بخار را به چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. این خودروی لوکس پرقدرت از جعبه دنده هشت سرعته همراه با اوردرایو بهره می‌برد و آئودی برای از حرکت بازداشتن این هیولا از ترمزهای ضدقفل ABS بهره گرفته است. سیستم ناوبری ماهواره‌ای پیشرفته، انواع کیسه‌های ایمنی هوا، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ‌های آلومینیومی ۲۱ اینچی، کروز کنترل و… ازجمله دیگر امکاناتی است که روی این خودرو قرار داده‌اند.

لکسوس ال‌اس ۴۶۰ اچ
۱۰ قصر متحرک
لکسوس ال‌اس بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین محصول این خودروساز ژاپنی است که در رده سدان‌های فول سایز قرار می‌گیرد. این محصول تاکنون دو نسل متفاوت داشته و در حال حاضر مدتی از معرفی نسل سوم آن به بازار جهانی می‌گذرد، اما لکسوس ال‌اس ۴۶۰ ال (LS 460 L، نسل دوم) که نسخه چهار چرخ متحرک آن (AWD) گران‌ترین عضو خانواده ال‌اس محسوب می‌شود، از پیشرانه هشت سیلندر V شکل ۶/۴ لیتری با ۳۶۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد و جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک آن قدرت تولیدی موتور را به چهار چرخ منتقل می‌کند. فهرست بسیار بلند بالایی از امکانات رفاهی برای این خودرو در نظر گرفته شده که از کروز کنترل هوشمند تا رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچ جزو این فهرست هستند. لکسوس ال‌اس از سال ۱۳۹۲/ ۲۰۱۳ تاکنون به بازار کشورمان عرضه نشده است. این نمونه حدود ۸۲ تا ۸۶ هزار دلار (حدود ۳۰۸ تا ۳۲۳میلیون تومان) قیمت دارد.

جگوار ایکس‌جی‌آر
۱۰ قصر متحرک
جگوار نیز یکی دیگر از خودروسازان متبحر در زمینه ساخت خودروهای لوکس آن هم با هویتی انگلیسی است. ایکس‌جی (XJ) لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین محصول این خودروساز محسوب می‌شود که با توجه به اصالت و مرغوبیتش توسط بسیاری از مقامات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در نسخه‌ای که ذکر شده، از پیشرانه هشت سیلندر V شکل با پنج لیتر حجم به همراه سیستم پرخوران سوپر شارژر بهره می‌برد و قادر به ارائه بیشینه توان ۵۵۰ اسب بخار خواهد بود. محصول مذکور همچون دیگر خودروهای لوکس حاضر در این صفحه گستره قابل قبولی از امکانات رفاهی به شما ارائه می‌کند که از جمله آنها می‌توان به مواردی مثل رینگ‌های فورج شده آلومینیومی ۲۰ اینچی، کروز کنترل، ترمز ای‌بی‌اس، سیستم ضدلغزش و… اشاره کرد. جگوار تا آخر سال ۲۰۱۶ حدود ۱۱۴ هزار دستگاه از این خودرو را فروخته است.

ب‌ام‌و آلپینا بی ۷
۱۰ قصر متحرک
ب‌ام‌و سری۷، بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین محصول این خودروساز آلمانی (اصالتا باواریایی) است که از دهه ۷۰ میلادی تا کنون روی خط تولید این خودروساز قرار دارد. آلپینا از برندهای مرتبط به این خودروساز است که عمدتا به ارائه نمونه‌های تقویت شده، پرقدرت‌تر و متفاوت نسبت به محصولات استاندارد ب‌ام‌و می‌پردازد. بی ۷ محصولی از آلپینا محسوب می‌شود که بر پایه سری ۷ ساخته شده و در نمونه چهار چرخ متحرک (xDrive) از پیشرانه V8 به حجم ۴/۴ لیتر به همراه سیستم پرخوران توربوشارژر (توئین توربو) به قدرت ۶۰۰ اسب بخار بهره می‌برد. این مجموعه در کنار جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک قادر به ارائه شتاب صفر تا صد ۵/۳ ثانیه‌ای برای این غول دو تنی خواهد بود. رینگ آلومینیومی ۲۰ اینچی فورج همراه با سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و… ازجمله امکانات این خودروی ۱۳۷هزار دلاری (حدود ۵۱۴ میلیون تومان) است.

مازراتی کوآتروپورته جی‌تی‌اس
۱۰ قصر متحرک
کواتروپورته در حال حاضر بزرگ‌ترین محصول سدان این خودروساز لوکس ساز ایتالیایی است که در هر دو نسل خود نسخه‌های متفاوتی داشته است. در واقع نمونه ساده این خودرو از برچسب قیمتی حدود ۱۰۳ هزار دلار (نزدیک به ۳۸۷ میلیون تومان) شروع می‌شود، اما در نسخه مدنظر ما حدود ۱۴۵ هزار دلار (نزدیک به ۵۴۵ میلیون تومان) قیمت دارد. این محصول از پیشرانه هشت سیلندر V شکل (۹۰ درجه) به حجم ۸/۳ لیتر بهره می‌برد و قادر به ارائه نهایت قدرت ۵۲۳ اسب بخار است. شتاب صفر تا صد آن از طرف کارخانه ۶/۴ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعتی در حدود ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت دارد! البته مازراتی برای تکمیل سبد محصولات خود گزینه‌هایی از این خودرو با پیشرانه‌های شش سیلندر نیز طراحی کرده است که با برچسب قیمتی پایین‌تری روانه بازار می‌شوند.

استون مارتین رپید اس
۱۰ قصر متحرک
رپید برای نخستین بار سال ۱۳۸۹/ ۲۰۱۰ روی خط تولید استون مارتین قرار گرفت و در این مدت نسخه‌های متفاوتی از آن به بازار عرضه شد. رپید اس (S) نخستین بار سال ۱۳۹۳/ ۲۰۱۴ و همراه با فیس لیفتی که استون مارتین برای این خودرو در نظر گرفته بود در سبد محصولات این خودروساز قرار گرفت و در حال حاضر گران‌ترین نسخه‌ای از این خودروست که در بازار جهانی قابل خرید است. این محصول از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل شش لیتری همراه با بیشینه توانی در حدود ۵۵۲ اسب بخار بهره می‌برد که در نسخه جدیدش صفر تا صد معادل ۴/۴ ثانیه و بیشینه سرعت ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت را به شما ارائه می‌کند.

مرسدس بنز اس۶۵ ای‌ام‌جی
۱۰ قصر متحرک
کلاس اس (S) در حال حاضر بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین عضو از سبد محصولات مرسدس بنز آلمان است که بخش ای‌ام‌جی (AMG) دو نسخه اس ۶۳ و اس ۶۵ را برای آن در نظر گرفته است. نمونه اس ۶۳ از پیشرانه هشت سیلندر بهره می‌برد که در نسخه فیس لیفت حجم آن به چهار لیتر کاهش یافته است، اما این خودرو در نسخه اس ۶۵ همچون گذشته با پیشرانه ۱۲ سیلندر به بازار عرضه می‌شود که حجمی معادل شش لیتر همراه با دو توربو شارژر دارد. این مجموعه در نهایت ۶۳۰ اسب بخار همراه با گشتاور عظیم هزار نیوتن متری را به جعبه دنده ۹ سرعته جی ترونیک (G Tronic) بسیار سریع ای‌ام‌جی منتقل می‌کند که شتاب صفر تا صد ۵/۳ ثانیه‌ای همراه حداکثر سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم خواهد کرد.

بنتلی فلایینگ اسپر
۱۰ قصر متحرک
فلایینگ اسپر پیش از این که به عنوان یک محصول مجزا معرفی شود، نسخه‌ای از کانتیننتال بود که با آرایش چهار درِ سدان به بازار عرضه می‌شد، اما این روزها این محصول به سدان اسپرت و لوکس بنتلی و برادر کوچک تر مولسان تبدیل شده است. نسخه دابلیو ۱۲ اس (W12 S) این خودرو قوی‌ترین و اسپرت‌ترین نمونه استاندارد فلایینگ اسپر است که با بهره‌گیری از پیشرانه ۱۲ سیلندر W شکل به حجم شش لیتر، قدرتی معادل ۶۳۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر قادر به ثبت رکورد صفر تا صد ۲/۴ ثانیه‌ای خواهد بود. البته نمونه پایه این محصول که از پیشرانه هشت سیلندر بهره می‌برد ۱۸۹ هزار دلار (نزدیک به ۷۱۰ میلیون تومان) قیمت دارد. ولی نسخه ۱۲سیلندر دابلیو ۱۲ اس با برچسب قیمتی ۲۴۴ هزار دلاری (بیش از ۹۰۰ میلیون تومان) در معرض فروش قرار گرفته است.

رولز رویس گوست ای‌دابلیوبی
۱۰ قصر متحرک
گوست در حال حاضر کوچک‌ترین سدان کمپانی رولز رویس انگلیس است که برچسب قیمتی آن از حدود ۲۹۵ هزار دلار (نزدیک به یک میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان) برای نمونه پایه شروع می‌شود، اما نسخه بلندتر این خودرو که به اختصار با ای‌دابلیوبی (EWB) شناخته می‌شود خودرویی ۳۳۰ هزار دلاری (نزدیک به یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان) است که از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶/۶ لیتری (مشترک با ب‌ام‌و ۷۶۰ ال‌آی) بهره می‌برد. این پیشرانه که از سیستم پرخوران توئین توربو بهره می‌برد، قادر به تولید نهایت قدرت ۵۶۳ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۷۸۰ نیوتن متری خواهد بود که در نهایت شتاب صفر تا صد کمتر از پنج ثانیه را برای جثه ۵/۲ تنی آن به ارمغان می‌آورد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.