گزارش بازار-گرندویتارا فول آپشن، زیر قیمت کارخانه معامله می شود

گرند ویتارا با سانروف آمد
شرکت ایران خودرو که در نمایشگاه خودرو اصفهان سال ۹۵، فولترین نسخه سوزوکی گرندویتارا را به بازار ایران معرفی کرد.
این خودرو که در بازار به گرندویتارا کلاس ۱۰ معروف است، در کنار ظاهر فیس لیفت، به امکاناتی نظیر سانروف مجهز شده است. ایران خودرو قیمت این خودرو را ۱۴۶ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده است و در حال حاضر با این بها نسخه های ۹۶ سوزوکی گرندویتارا فول آپشن را روانه بازار می کند. در جدیدترین لیست قیمت ایران خودرو، تنها این نسخه از گرندویتارا در بخش سوزوکی قرار دارد و گویا این شرکت برنامه ای ندارد تا مدل های دیگر گرندویتارا را در بازار عرضه کند.
قیمت حدود ۱۴۷ میلیون تومانی گرندویتارا در حالی از طرف کارخانه اعلام می شود که نمایشگاه داران تهران، این خودرو را با بهایی حدود ۱۴۱ تا ۱۴۳ میلیون تومان به مشتریان می فروشند. افزایش قیمت ناگهانی این کراس اوور ژاپنی مونتاژ داخل باعث شده تا برخی از مشتریان این خودرو، به سراغ خودروهای دیگر بروند و یا نسخه صفر کیلومتر را به جای خرید از کارخانه، در بازار آزاد تهیه کنند. پیش از عید، گرندویتارا به عنوان یکی از خودروهای سودآور شناخته می شد که برخی دلالان و نمایشگاهی ها به خیال سود ۴ تا ۷ میلیون تومانی آن را خریداری می کردند. ولی امروز به خاطر افزایش قیمت این خودرو از جانب مونتاژکننده آن، شاهد هستیم که این کراس اوور محبوب، با قیمتی کمتر از عدد رسمی معامله می شود. پیش بینی می شود با اتمام ظرفیت موجود گرندویتارا فول آپشن در بازار آزاد، بهای این خودرو دوباره توسط نمایشگاه ها افزایش پیدا کند و حتی در سری های جدید، تا ۱۵۰ میلیون تومان هم به خریداران اعلام شود.
سوزوکی گرندویتارا فول آپشن به موتور ۲.۴لیتری ۱۶۹ اسب بخار مجهز است و گیربکس چهار دنده اتوماتیک آن قدرت را به چهار چرخ خودرو منتقل می کند. امکان قراردادن حالت انتقال قدرت در وضعیت کمک سنگین، یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کراس اوور به حساب می آید. شش کیسه هوا، استارت بدون سوییچ، کروزکنترل، تودوزی چرم، سه مانیتور، دوربین و سنسور عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی های جلو، ماساژور صندلی راننده و… از جمله امکانات این خودرو ژاپنی مونتاژ ایران خودرو به حساب می آید.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.