گرندویتارا در مسیر افزایش قیمت

گرندویتارا؛ اولین خودرویی که گران می شود!
شرکت ایران خودرو که چند سالی است تولید سوزوکی گرندویتارا را انجام می دهد، در این اواخر توانسته استقبال بیشتری را در بازار برای این خودرو ببیند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

گرندویتارا که از سال گذشته در نسخه فیس لیفت و با آپشن های جدید به بازار عرضه شده است، توانسته تا در مرحله فروش کارخانه ای و فروش در بازار آزاد موفقیت های بیشتری نسبت به گذشته خود تجربه کند. این خودرو پیش از آغاز موج گرانی خودرو با بهای حدود ۱۴۱ تا ۱۴۶ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شد. اما با گذشت زمان و فرا رسیدن بازار شب عید، بهای این خودرو تا در بازار آزاد تا ۱۷۵ میلیون تومان هم اعلام می شد. اما با آغاز سال جدید قیمت این خودرو کمی در بازار آزاد کاهش پیدا کرد و تا ۱۶۱ میلیون تومان هم معامله شد.
اما با گذشت زمان دوباره شاهد آن هستیم که گرندویتارا افزایش قیمت در بازار را انتخاب کرده است. به گفته کارشناسان بازار خودرو، عدم عرضه این خودرو مثل گذشته، باعث شده تا بازار آزاد نتواند تقاضا مشتریان را پاسخ دهد. همچنین لغو فروش نقدی و اقساطی گرندویتارا با تحویل فوری ۳۰ روزه یکی دیگر از عواملی که باعث شده تا نمایشگاه داران قیمت این خودرو تولیدی را افزایش دهند.
روز گذشته سوزوکی گرندویتارا کلاس ۱۰ در بازار تهران قیمتی حدود ۱۷۲ تا ۱۸۳ میلیون تومان را تجربه کرد. به گفته برخی بازاریان برای تحویل نسخه پلاک شده و آماده محضر این خودرو باید هزینه ای حدود ۱۷۵ میلیون تومان بپردازید.
برخی بازاریان این شایعه را در بازار راه انداخته اند که ایران خودرو برنامه افزاش قیمت گرندویتارا را دارد و برای همین احتمال دارد تا قیمت رسمی آن ۱۶۰ میلیون تومان اعلام شود. اما تا به امروز شرکت ایران خودرو این بحث را تایید نکرده و همچنان سوزوکی گرندویتارا کلاس ۱۰ را با قیمت سابق به مشتریان تحویل می دهد. در این میان تنها تخفیف خرید نقدی چند میلیون تومانی دیگر شامل حال مشتریان نمی شود.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.