گردوخاک مرسدس بنز ۶۳۰ اسب بخاری در ژنو + ویدیو

گردوخاک مرسدس بنز ۶۳۰ اسب بخاری در ژنو
سرانجام اینجاست…پس از یک سال عکس گرفتن جاسوسی بعد از معرفی Mercedes-AMG GT Concept که در نمایشگاه ژنو سال گذشته معرفی شده بود حال ما اشراف کاملی بر مدل کوپه چهار در AMG GT داریم.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

نام کامل آن AMG GT 4-Door Coupe و از عدد ۴ به جای لغت چهار استفاده شده و به شما قول می‌دهیم که این تنها موضوع غیرعادی درباره این راکت ساخت Affalterbach است.
بیایید برویم سراغ قسمت جذاب داستان. به یاد دارید که گفتیم احتمالا بالای ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت؟ برای این خودرو بالاترین مدل Mercedes-AMG GT 63 S خواهد بود که ۶۳۰ اسب بخار قدرت از موتور ۴.۰ لیتری V8 و جفت توربوی خود استخراج خواهد کرد و مدل دیگر Mercedes-AMG GT 63 خواهد بود که از همان موتور V8 به میزان ۵۷۷ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. جدای این قدرت‌های فوق‌العاده، هر دوی این خودروها از سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها بهره میبرند که در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد کرد.


سومین مدل Mercedes-AMG GT 53 خواهد بود و به جای موتور ۴.۰ لیتری از موتوری ۳.۰ لیتری توربو شارژ شش سیلندر خطی با قدرت ۴۲۹‌اسب بخار استفاده می‌کند که به عنوان مدل پایه محسوب خواهد شد. مدل ۵۳ در واقع یک هایبرید ملایم به حساب می‌آید که از سیستم EQ Boost مرسدس استفاده می‌کند. این سیستم بین موتور و گیربکس کار گذاشته شده و ۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ پوند بر فیت گشتاور به مجموعه اضافه خواهد کرد. تمام مدل‌ها از جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک AMG Speedshift استفاده خواهند کرد. سیستم ۴Matic بخش AMG حرکت و جهت پذیری هر چهار چرخ را برای خودرو به ارمغان آورده است. تفاوت‌هایی بین موتور V8 و موتور ۶ سیلندر خطی وجود دارد، هر دو مدل ۶۳ و ۶۳S از گیربکس MCT و کلاچ مرطوب برای مدیریت بهتر قدرت و گشتاور اضافه استفاده میکنند اما مدل ۵۳ از گیربکس TCT و مبدل گشتاور مرسوم‌تری استفاده میکند. به طور مشابه در تمام مدل‌ها سیستم چهار چرخ متحرک نیرو را به چرخی میفرستد که کارایی بیشتری دارد اما در مدل‌های V8 گزینه‌ای به نام Drift Mode قرار دارد که قدرت را به چرخی می‌فرستد که لذت رانندگی بیشتری در پی دارد. گزینه‌ی Drift Mode برای مدل ۶۳S به صورت استاندارد و برای ۶۳ به صورت آپشن عرضه می‌شود و در مدل ۵۳ قابل سفارش نیست.
گردوخاک مرسدس بنز ۶۳۰ اسب بخاری در ژنو

گردوخاک مرسدس بنز ۶۳۰ اسب بخاری در ژنو

طبق اعلام مرسدس بنز، مدل ۶۳S صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در ۳.۱ ثانیه طی خواهد کرد و این از سریعترین کوپه ۴ درب پورشه یعنی Panamera Turbo S E-Hybrid با ۶۸۰‌ اسب بخار قدرت ۰.۱ ثانیه سریع‌تر است. همچنین صفر تا صد مدل ۶۳ نیز ۳.۳ ثانیه اعلام شده‌است و‌ برای مدل ۵۳ نیز این رقم معادل ۴.۴ ثانیه است. به یاد داشته باشید که این ارقام تقریبی هستند. اما سرعت نهایی این سه مدل که به ترتیب ۱۹۵ و ۱۹۳ و ۱۷۴ مایل بر ساعت هستند، تقریبی نیست!
گردوخاک مرسدس بنز ۶۳۰ اسب بخاری در ژنو


شکی نیست که این خودرو بدون در نظر گرفتن سطح تجهیزات، واقعاً از هر لحاظ زیباست. هر سه مدل از پکیج مرسوم به Aero که شامل پنل هوا در سپر جلو و اسپویلر تطبیق پذیر در عقب است، برخوردار هستند. مدل‌های V8 را میتوان با پکیج دیگری سفارش داد که اسپلیتر جلوی بزرگتر و دیفیوزر عقب اصلاح شده‌ای را‌ شامل می‌شود. این پکیج شامل اسپویلر ثابتی می‌شود که جای اسپویلر تطبیق پذیر عقب را می‌گیرد و به صورت دستی قابل تنظیم است.
تعداد تنظیمات متعددی برای سیستم تعلیق در هر سه مدل موجود است اما مدل‌های V8 قابلیت چرخش چرخهای عقب را در سرعت‌های زیر ۱۰۰ کیلومتر و در خلاف پیچش فرمان را دارا هستند. در سرعت‌های بالای ۱۰۰ کیلومتر این چرخش در جهت پیچش فرمان انجام خواهد شد تا پایداری بیشتری را فراهم کند.

داخل کابین، این خودرو از یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی دوقلو و کلی تکنولوژی بهره مند است. برای دیدن این خودرو در خیابان باید تا سال آینده منتظر بمانیم، مدلهای V8 در ابتدای سال ۲۰۱۹ و مدل ۵۳ چند ماه بعد از آن روانه بازار خواهند شد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.