گارانتی ۶ ساله فولکس‌واگن برای احیای اعتماد آمریکایی‌ها

گارانتی ۶ ساله فولکس‌واگن برای احیای اعتماد آمریکایی‌ها
فولکس‌واگن در تلاش برای جلب اعتماد مشتریان آمریکایی پس از بحران رسوایی آلایندگی دیزلی، گارانتی مدلهای شاسی‌بلند در این کشور را به شش سال افزایش داد.
به گزارش ایسنا، بزرگترین خودروساز جهان در آستانه نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام کرد: یک گارانتی شش ساله ۷۲ هزار مایلی برای خودروهای شاسی‌بلند اطلس ۲۰۱۸ و تیگوآن ۲۰۱۸ که اواخر سال جاری روانه بازار فروش می‌شوند، عرضه خواهد کرد.
هاینریش وبکن، مدیرعامل فولکس‌واگن آمریکا، اظهار کرد: این ضمانت به نیازهای خریداران آمریکایی پاسخ می‌دهد.
طبق اعلام فولکس‌واگن، سایر رقیبان بزرگ این شرکت برای شاسی‌بلندهای مشابه یک گارانتی سه ساله ۳۶ هزار مایلی عرضه می‌کنند و طولانی‌ترین گارانتی که اکنون عرضه می‌شود متعلق به هیوندای موتور و شرکت تابعه‌اش، کیاموتورز است. این ضمانت به ۶۰ هزار مایل یا پنج سال می‌رسد. ضمانت نیرو محرکه ۱۰۰ هزار مایل است اما در صورت انتقال، تنها پنج سال یا ۶۰ هزار مایل زمان خواهد داشت.
این خودروساز آلمانی از زمانی که در سال ۲۰۱۵ اقرار کرد با نصب یک نرم‌افزار غیرقانونی در تست‌های آلایندگی دیزلی تقلب کرده، برای بهبود وجهه خود و خروج از این رسوایی تلاش می‌کند.
ضمانت جدید فولکس‌واگن دو برابر ضمانت فعلی سه ساله ۳۶ هزار مایلی برای شاسی‌بلند تیگوان است.
فروش فولکس‌واگن در آمریکا امسال ۱۰ درصد رشد کرده است اما در سال ۲۰۱۶ با هشت درصد کاهش به ۳۲۳ هزار خودرو رسید و در سال ۲۰۱۵ هم پنج درصد کاهش داشت.
این خودروساز فروش همه خودروهای دیزلی در آمریکا را در اواخر سال ۲۰۱۵ متوقف کرد.
بر اساس گزارش رویترز، فولکس‌واگن در مارس در راستای توافق برای حل و فصل شکایت‌ها در آمریکا، به تخلف خود اقرار و موافقت کرد ۲۵ میلیارد دلار برای جبران خسارت مالکان خودروهای آلاینده، رگولاتورهای محیط زیستی، ایالت‌ها و واسطه‌های فروش هزینه کند و همچنین گزینه بازخرید حدود ۵۰۰ هزار خودروی آلاینده در آمریکا را اعلام کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.