کیا K900 و جنسیس G90،دو خودرو شبییه به هم

کیا K900 و جنسیس G90،دو خودرو شبییه به هم
شرکت کیا ازسدان K900 اتاق جدید، ماه گذشته در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

حال منتقدان بزرگ بر این باورند که چرا کیا این خودرو سدان را همچنان طراحی کرده با اینکه بازارخودرو جهانی در حال پرهیز از این سدان بزرگ است؟ از طرفی کیا هدفی فراتر از فروش را دنبال خواهد کرد یا نه؟ شرکت کیا امیدوار است اتاق جدید K900 بتواند سهمی از طرفداران خودرو های لوکس رقیب خود هیوندا جنسیس G90 را به خود جلب کند و در بازار این کلاس خودرو شریک باشد. مدیر برنامه ریزی کیا در آمریکا با صراحت اعلام کرد که چرا نسخه اول کیا K900 اصلا فروش خوبی را در آمریکا نداشته است.
Orth Hedrick (مدیر برنامه ریزی کیا در بازار آمریکا) در این مورد می گوید:
” ما به سرعت شروع به عرضه این خودرو کردیم، واقعا K900 برای بازار ما نبود و فکر می کنم این بهترین تلاش ما برای خودرو لوکس نبود. کیا ابتدا این خودرو را برای کره جنوبی معرفی کرد و یک سال بعد به بازار آمریکا فرستاد.”

کیا K900 و جنسیس G90،دو خودرو شبییه به هم


آمار اینگونه است که خودرو کیا K900 در سال گذشته تنها ۴۵۵ نسخه فروخته در حالی که این تعداد در سال ۲۰۱۵ ۲۵۲۴ عدد بوده است.. حال کیا به امید اینکه اتاق جدید K900 بتواند متفاوت عمل کند، گفته است اتاق جدید این خودرو با هیوندا جنسیس G90 بر یک پایه است ولی نه تنها قدرت بیشتری را در پشت فرمان به شما می دهد بلکه نظر شما را در مورد خود عوض خواهد کرد و شما با جدیدترین تکنولوژی های روز طرف خواهید بود.
کیا K900 سال ۲۰۱۹ قرار است آمیختگی از طراحی لوکس و تکنولوژی روز باشد. این خودرو مجهز به صندلی ۲۰ جهته برای راننده و دارای سیستم تهویه و گرم کن در تمامی صندلی ها می باشد همچنین از صفحه ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی که تنها چند ویژگی دارد بهرمند است.
کیا K900 و جنسیس G90،دو خودرو شبییه به هم

حال هر دو ماشین جنسیس G90 و کیا K900 ویژگی های یکسانی دارند با طراحی های متفاوت و مشتریان این دو خودروسازی در انتخاب این خودرو مناسب دچار سردرگمی نمی گردند.
مشخصات فنی خودرو KIA K900
تنها موتور در نظر گرفته شده برای این خودرو یک موتور ۳.۳ الیتر شش سیلندر V خواهد بود که با تکنولوژی biturbo از کیا استینگر (stinger) گرفته شده با توان ۳۶۵ اسب بخار و ۵۱۰ نیوتون متر گشتاور عرضه خواهد شد. گیربکس انتخاب شده این خودرو ۸ دنده اتوماتیک بوده که قدرت را به سیستم ۴ چرخ محرک انتقال می دهد.
امید می رود که کیا K900 با بهبود حالت رانندگی، تکنولوژی جدید و عملکرد بهتر نسبت به G90 بتواند پیشرفتی داشته باشد برای جلب مشتریان جدید به این خودرو و از سهم بازار سدان ها لوکس به میزان کافی بهرمند گردد.

علی محمودی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.