کدام C3 به ایران می آید؟

کدام C3 به ایران می آید؟
سال گذشته در نمایشگاه خودرو مشهد گروه سایپا چهار مدل از خودروهای سیتروئن را رونمایی کرد. یکی از این خودروها C3 XR بود که دیگر در نمایشگاه خودرویی حاضر نشد و بعد از مدت ها، اعلام شد که اواخر امسال C3 به بازار ایران می آید. ولی واقعیت این است که C3 به ایران می آید یا C3 XR؟!
اگر بخواهیم با توجه به مدارک موجود صحبت کنیم، بدیهی است که حضور C3 XR به واقعیت نزدیکتر است. زیرا این خودرو از سال گذشته به ایران آمده و در حال حاضر می توان گفت که شاید سایپا بر روی آن تحقیقات و فرایند مهندسی را آغاز کرده است. از منظر منطقی هم به این قضیه نگاه می کنیم و می بینیم که شاید حضور C3 هاچبک آن هم با قیمتی بیش از ۷۰ میلیون تومان در بازار ایران منطقی نباشد و سایپا می خواهد نسخه کراس اوور این خودرو که همان پژو ۲۰۰۸ است را به بازار عرضه کند. بدیهی است که این سبک رقابت هم منطقی تر است و هم می تواند بیشتر جواب دهد.
کدام C3 به ایران می آید؟
شایان ذکر است C3 هاچبک ۲۰۱۷ خودرویی است که به تازگی معرفی شده و بازار هدف آن، اروپا تعیین شده است. C3 XR خودرویی است کراس اوور که آنچنان ربطی به C3 هاچبک ندارد و صرفا برای عرضه در بازار چین معرفی شده بود. ولی حال قرار است که این خودرو در بازار ایران ورود کند.
پیشرانه این خودرو همچون پژو ۲۰۰۸ است. یعنی یک موتور ۱.۶ لیتری دارد که در حالت تنفس طبیعی قدرت ۱۲۰ اسب بخار و در مدل توربو قدرت ۱۶۳ اسب بخار را تولید می کند.
کدام C3 به ایران می آید؟
با توجه به اینکه سیتروئن فرانسه C3 XR را برای بازار چین تعریف کرده و قیمت ۱۱۹ تا ۱۷۲ هزار یوآن را برای آن انتخاب کرده است، پیش بینی می شود که این کراس اوور مانند ۲۰۰۸ قیمتی حدود ۱۰۰ میلیون تومان را در بازار ایران داشته باشد. در نمایشگاه خودرو مشهد سال گذشته، غرفه داران سایپا-سیتروئن قیمت این خودرو را به بازدیدکنندگان حدود ۷۰ تا ۸۵ میلیون تومان اعلام می کردند.
حسین دلاور- گروه مستند اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.