کدام خودرو چینی بیشترین حباب قیمتی را دارد؟

شرایط فروش جدید فاو بسترن B30
این روزها شاهد هستیم که ذهنیت افت قیمت بالا برای خودروهای چینی تا حد قابل توجهی برای برخی از این دسته خودروها از بین رفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در بازار امروز کشور، برخی از خودروهای چینی هستند که حتی با بهای بیشتری در بازار آزاد نسبت به کارخانه معامله می شوند و همین مسئله باعث شده تا حتی دلال ها هم به سمت این خودروها بیایند. در بازار فروردین ماه سال ۱۳۹۷، در حالی که برخی خودروها پس از ایام نوروز افت قیمت را نسبت به بازار شب عید تجربه کرده اند، هستند خودروهایی که همچنان روند صعودی را در بازار آزاد می پیمایند. در این میان نام برخی خودروهای چینی دیده می شود که نشان می دهد، در شرایط فعلی بازار، استقبال تعداد قابل توجهی از خریداران خودرو های چینی، بیشتر از تیراژ تولید کارخانه است.
در حال حاضر در رده قیمتی بیش از ۸۰ میلیون تومان، بیشترین رشد قیمتی و درصد افزایش قیمت در بازار آزاد، متعلق به هایما S7 و هایما S5 توربو است. بعد از این دو خودرو در جمع محصولات ایران خودرو، جک S5 و بی وای دی S6 در میان چینی ها با حباب قیمت نسبی در برخی از روزهای بازار معامله شده اند.
اما در بازار کمتر از ۸۰ میلیون تومان، تنها فاو بسترن B30 است که بیشترین اختلاف قیمت را با بهای رسمی کارخانه دارد و همچنین ضریب رشد آن پس از آغاز سال جدید، دوباره رشد داشته است. امروز اگر بخواهید یک دستگاه فاو بسترن B30 صفر کیلومتر مدل ۱۳۹۷ را در بازار آزاد خریداری کنید، با توجه به نوع رنگ، کارتکس یا پلاک بودن خودرو و همچنین گاهی موعد تحویل خودرو و قابل استفاده بودن آن، هزینه ای حدود ۶۴ تا ۷۰ میلیون تومان اعلام می شود. بر اساس معامله های انجام شده در بازار تهران و برخی دفترخانه های قابل استناد، در هفته گذشته فاو بسترن B30 پلاک شده با مدارک حاضر، با بهای ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۶۸ میلیون ۶۰۰ هزار تومان معامله شده است. این در حالی است که شرکت بهمن موتور و گروه بهمن، بهای رسمی این سدان چینی را حدود ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای مشتریان ثبت نامی اعلام کرده اند.
طبق نظر کارشناسان بازار خودرو و همچنین اطلاعات منتشر شده از جانب نهاده های رسمی کشور، کیفیت قابل قبول این خودرو در کنار امکاناتی که مشتریان آن را می پسندند، باعث شده تا بر خلاف ذهنیت بسیاری از فعالان بازار، امروز فاو بسترن B30 حباب قیمتی خود را همچنان بعد از ۷ ماه حفظ نماید. این خودرو طبق اعلام سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) چهار ستاره از ۵ ستاره کیفی را در رده قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان به دست آورده و به عنوان با کیفیتترین خودرو این بخش بازار معرفی شده است. همچنین بر اساس اطلاعات آمار تولید، تا پایان بهمن ماه سال گذشته تنها با کمتر از ۶ ماه سابقه تولید این خودرو در گروه بهمن و شرکت بهمن موتور، بیش از ۳ هزار و ۲۷۰ دستگاه از B30 به دست مشتریان رسیده است. به عبارت ساده پیش بینی می شود که در سال ۹۷، فاو بسترن B30 تقاضای بیش از ۸ هزار دستگاه را در میان مشتریان داشته باشد.

جهت تماشای ویدیو تست و بررسی فاو بسترن B30 در فصل سوم اسب بخار، بر روی لینک کلیک کنید.

عکس ها: عرفان حمیدی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.