کانسپت مویا در خدمت حمل و نقل عمومی

کانسپت مویا در خدمت حمل و نقل عمومی
گروه فولکس‌واگن نمی‌خواهد محصولات الکتریکی خود را صرفا برای استفاده شخصی عرضه کند بلکه هدف والاتری برای آن‌ها در نظر گرفته است. این گروه می‌خواهد از خودروهای الکتریکی خود در زمینه حمل و نقل عمومی نیز استفاده شود و اولین قدم آن، به اشتراک گذاشتن خودروها (Ridesharing) است و در همین راستا، کانسپت تازه‌ای به نام مویا را معرفی کرده است.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، فولکس‌واگن این کانسپت را یک ون با پیشرانه الکتریکی و دارای فضای مناسب برای شش سرنشین توصیف کرده است. این خودرو روز دوشنبه معرفی شد و قرار است در نمایشگاه TechCrunch برلین که همین هفته برگزار می‌شود، به صورت رسمی به نمایش گذاشته شود.
کانسپت مویا با هدف ارائه حمل و نقل عمومی تولید شده است که کاربران آن می‌توانند با استفاده از یک برنامه روی گوشی‌های هوشمند، این ون الکتریکی را رزرو کنند و هزینه سفر خود را هم بپردازند. فولکس‌واگن هم یک الگوریتم خاص برای این خودرو و برنامه مخصوص آن طراحی کرده که برای بازده هر چه بیشتر، مسافران یک مقصد خاص، بتوانند با هم سوار خودرو شوند و به مقصد موردنظر بروند. هدف نهایی این خودرو این است که بتواند ترافیک خودروهای شخصی شهرهای شلوغ اروپا و آمریکا را تا حدودی کاهش دهد. فولکس‌واگن می‌گوید امیدوار است با فراگیر شدن مویا، حداقل یک میلیون دستگاه خودرو از جاده‌های آمریکا و اروپا تا سال ۲۰۲۵ کم شود.
مویا یک مینی‌بوس نیست بلکه سرنشینان آن از صندلی‌های مستقل با فضای استراحت کافی بهره می‌برد و به هر سرنشین نیز، فضای مناسبی را ارائه می‌دهد. هر سرنشین یک پورت USB و یک وای‌فای آنبورد نیز خواهد داشت.
فولکس‌واگن اطلاعات مربوط به پیشرانه یا تعداد و قدرت موتورهای الکتریکی را فاش نکرد و فقط گفت که در یک شارژ کامل، مویا می‌تواند تا ۳۰۰ کیلومتر را بپیماید. بسته باتری خودرو نیز با ۳۰ دقیقه شارژ، می‌تواند تا ۸۰ درصد شارژ شود. نکته‌ای که فولکس‌واگن بسیار به آن مفتخر است این است که مویا از زمان مطرح شدن آن صرفا به عنوان یک ایده تا ساخت کانسپت، فقط ده ماه زمان برده است و ممکن است نسخه تولیدی آن حتی در بازه‌ای کوتاه‌تر معرفی و عرضه شود.مویا ابتدا در اواخر ۲۰۱۸ در هامبورگ عرضه می‌شود و سپس راه خود را به شهرها و کشورهای دیگر باز می‌کند. هدف بلندمدت مویا این است که بتواند در آینده، جایگزینی مناسب برای شرکت‌های تاکسی اینترنتی مثل اوبر یا لیفت باشد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.