کانسپتی متفاوت از بنز

کانسپتی متفاوت از بنز
معمولا کمپانی‌هایی مثل بنز یا BMW و بقیه خودروسازان برتر دنیا روش و سبک منحصر بفرد خود را در طراحی دارند.بطوریکه در صورت حذف لوگو یا نشان کمپانی از بدنه یا جلوپنجره شما به راحتی حدس می‌زنید که تولید کننده ماشین کدام خودروساز است.
سری های مختلف بنز را در نظر بگیرید و فرض کنید برای مثال لوگوی بنز را از GLA 2018 حذف کنند.واضح است که با یک نگاه می‌فهمید که شاهکار پیش رویتان اثر بنز است.در طراحی خودرو اصطلاحی به نام امضای تولید کننده وجود دارد که نه با نشان و لوگو بلکه با زیبایی ذاتی،ماشین را به تولید کننده نسبت می‌دهد.
در عکس کانسپتی از خودروی سوپر اسپرت الکتریکی بنز می‌بینید.اما نکته عجیبی که در مورد طراحی این ماشین وجود دارد آن است که اگر ستاره نقره‌ای که روی جلو پنجره این خودرو قرار گرفته را حذف کنیم طراحی این ماشین هیچ ربطی به بنز ندارد.درواقع یک سنت شکنی بزرگ در طراحی این‌کمپانی در این مدل صورت گرفته است.اما این سنت شکنی خوب بوده یا بد؟
با دقیق شدن و بررسی کانسپت متوجه می‌شویم طراحی با وجود بیربط بودن به مدل‌های سابق خوب انجام شده و این ماشین جذاب و با ابهت بنظر می‌رسد.
طراحی این ماشین توسط طراح مقدونیه‌ای مرسدس بنز میهِل مِرکلِر انجام شده و این ماشین تقریبا هم سایز و شبیه به لامبورگینی Huracan است.در عکس‌های زیر می‌توانید جزئیات طراحی این کانسپت را از زوایای مختلف ببینید.
محمدرضا پاداش-گروه مستند اسب بخار
کانسپتی متفاوت از بنز
کانسپتی متفاوت از بنز
کانسپتی متفاوت از بنز
کانسپتی متفاوت از بنز

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.