کارنامه روشن پانامرا هیبرید

کارنامه روشن پانامرا هیبرید
نسخه هیبریدی پورشه پانامرا به موفقیتی مثال‌زدنی دست پیدا کرده است. بیشتر مدل‌های پانامرای پورشه که در اروپا به فروش رسیده‌اند، نسخه‌های پلاگ‌این هیبریدی هستنند که قدرت پیمایش مسافتی حدود ۵۰ کیلومتر را صرفا با استفاده از باتری دارند. بنا به گفته بلومبرگ، پانامراهای اروپایی نرخ بهره ۶۰ درصدی دارند که این در مقایسه با نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصدی مورد انتظار پورشه، بسیار بالاتر است.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، پانامرای هیبریدی قبل از آمریکا و چین در اروپا عرضه شد و تا کنون موفقیت بالایی در فروش خود داشته است. موفقیت آن تا حدودی به خاطر مشوق‌های مالیاتی بزرگ چندین کشور اروپایی است که علاوه بر منافع زیست محیطی، منافع مالی نیز برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد. به دلیل همین منافع، ۹۰ درصد پانامراها در بلژیک، هیبریدی هستند که این میزان در فرانسه به ۷۰ درصد می‌رسد. این در حالی است که از بین پانامراهایی که در بازار خانگی پورشه در آلمان به فروش رسیده تنها ۰.۲۵ درصد هیبریدی هستند.
پانامرا ۴ E-Hybrid و همتای استیشن Sport Turismo خود، دارای پیشرانه توربو دوقلوی ۲.۹ لیتری V-6 است که در کنار یک موتور الکتریکی قدرتی معادل ۴۶۲ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر را دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودروی تمام چرخ محرک تنها در ۴.۴ ثانیه اتفاق می‌افتد. برای تجربه کمی قدرت بیشتر از آن، می‌توانید رانندگی با پانامرای مدل Turbo S E-Hybrid را تجربه کنید؛ این مدل دارای پیشرانه توربو دوقلوی ۴ لیتری V-8 است که در کنار یک موتور الکتریکی قدرتی معادل ۶۸۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر را دارد. این نسخه از پورشه برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر تنها به ۳.۲ ثانیه زمان نیاز دارد.
کارنامه روشن پانامرا هیبرید
با موفقیت اولیه مدل‌های پانامرای E-Hybrid، پورشه می‌تواند کسب و کار قوی برای الکتریکی کردن بقیه خط تولید خود ایجاد کند. اگرچه هنوز غیررسمی است، اما اشارات مدیرعامل پورشه حکایت از آن دارند که مدل هیبریدی ۹۱۱ در آینده‌ای نزدیک در راه است و این برند علاقه خود را در ارایه خودروهای الکتریکی چندگانه ابراز کرده است. اگر پورشه بتواند ترکیبی از قدرت، لوکس بودن و بهره‌وری را در مدل پانامرای E-Hybridداشته باشد و آن را به بقیه خودروهای خود نسبت دهد، می‌تواند شاهد اشتیاق ما برای آینده الکتریکی شده در خودروهای اسپرت باشد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.