کادنزا 2017، حلقه گمشده کیا در ایران

کادنزا 2017، حلقه گمشده کیا در ایران
کمپانی کیا بالاخره تصمیم گرفت تا نسل دوم کادنزا را با مدل ۲۰۱۷ به بازار جهانی عرضه کند. این خودرو که خطوط طراحی جدید کیا را دنبال می کند، همچنان به عنوان یک سواری لوکس متوسط شناخته می شود. کادنزا در نسل دوم از نظر فنی هم تغییر پیدا کرده و چند قدم فراتر از انتظار پا گذاشته است. امکانات ایمنی و رفاهی هم بهتر شده اند و به مراتب می توانند طیف جدید مشتریان را در برگیرند.
کادنزا 2017، حلقه گمشده کیا در ایران
خشونت ظاهری کادنزا بسیار زیاد شده است. گویا موجودی درنده، چشمان خود را برای حمله تنگ کرده است. ظاهر خودرو در بخش عقب زیبا شده و اینبار جای پلاک روی سپر قرار دارد. طراحی داخلی سنگین تر از قبل انجام شده و جایگیری ادوات و دکمه ها به صورتی است که به چشم اکثر خودروبازان آشنا است. از آن جهت آشنا که کابین کادنزا نسل دوم به خودروهای کیا- هیوندای این روزها شبیه است. رینگ های خودرو ۱۸ و ۱۹ اینچی طراحی شده است و با توجه به سفارش مشتری روی خودرو نصب می شود.
کادنزا 2017، حلقه گمشده کیا در ایران
امکانات کادنزا ۲۰۱۷ در سطح خوبی قرار دارد. البته اگر قصد خرید فول ترین نسخه را داشته باشید، با امکانات به روزی طرف هستید. رادار خطی، رادار نقطه کور، رادار تنظیم فاصله اتوماتیک، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سقف پانارومیک، چراغ های جلو LED با چراغشور، چرخش چراغ در پیچ، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، گرمکن فرمان، سیستم صوتی و تصویری، فرمان سه حالته، دوربین ۳۶۰ درجه، پارک اتوماتیک، ترمز پارک برقی، ساعت آنالوگ، پرده برقی شیشه پشت، تنظیم حالت فرمان و رانندگی، کروز کنترل، حافظه صندلی راننده، ماساژور صندلی راننده، شش کیسه هوای متعارت و ایربگ جانبی عقب و زانویی راننده سفارشی، دنده پشت فرمان و… از جمله امکانات کادنزا جدید به حساب می آید.
کادنزا 2017، حلقه گمشده کیا در ایران
خبر بد از آنجا شروع می شود که روی این ماشین موتور ۳.۳ لیتری شش سیلندر GDi وجود دارد که ۲۹۰ اسب بخار را تولید می کند و به وسیله گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، قدرت را به چرخ های جلو می رساند. نسل اول این خودرو با موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر ۲۷۹ تا ۲۸۶ اسب بخاری عرضه می شود. در اصل می توان کادنزا ۲۰۱۷ را خودرویی کامل با توجه به اکثر سلیقه ها دانست. ولی حیف از آن که به خاطر حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی این خودرو، امکان ورودش به بازار ایران با پلاک ملی وجود ندارد. اگر به خاطر آورید، واردات رسمی کیا کادنزا تا سال ۲۰۱۳ در ایران انجام شد و در سال ۲۰۱۴ تعداد بسیار کمی از نسخه فیس لیفت این خودرو به ایران آمد. برخی کارشناسان و مسئولین این طرح را داده بودند که مجددا واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی با تعرفه ۱۴۰ درصد (مانند گذشته) انجام شود. ولی گویا این سخنان راه به جایی نبرده و هنوز آمدن این ماشین ها حرکتی مجرمانه محسوب می شود!
قیمت کیا کادنزا ۲۰۱۶ (نسل اول) در بازار امارات متحده عربی با امکانات سطح فول بین ۱۰۸ تا ۱۱۹ هزار درهم است. به عبارتی ارزش خالص کادنزا ۲۰۱۶ حدود ۱۱۲ میلیون تومان است. احتمال می رود نسل جدید هم قیمتی در همین محدوده، اما بالاتر را داشته باشد.
حسین دلاور- گروه مستند اسب بخار

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.