چینی ها بیشتر باب میل مشتریان ایرانی می شوند

چینی ها بیشتر باب میل مشتریان ایرانی می شوند

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

چند سال پیش کسی فکر این را نمی کرد که خودروسازان چینی بتوانند تا این حد فروش خوبی را در کشورهای در حال توسعه تجربه کنند. همچنین به فکر کسی هم نمی رسید که امروز بخش قابل توجهی از بازار کشور در اختیار برندها و محصولات چینی باشد. بسیاری از کارشناسان بازار خودرو معتقد هستند، آن چیزی که خودروسازان مطرح جهان نمی توانند با قیمت ارزان به دست مشتری برسانند، چینی ها در اختیار مشتری قرار می دهند.
اگر به حال حاضر خودروهای چینی در کشور نگاه کنید، چند وقتی است که تعداد قابل توجهی از محصولات چینی به امکاناتی نظیر شش کیسه هوا، سقف پانارومیک یا سانروف، سیستم کنترل پایداری، پیشرانه های توربو، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن صندلی ها، سیستم تهویه چندگانه و… مجهز هستند. این در حالی است که به تازگی در محصولات وطنی صنعت خودرو امکاناتی نظیر ۴ کیسه هوا، کروزکنترل، سانروف، مانیتور، استارت دکمه ای و چند آپشن ساده دیگر ورود پیدا کرده اند و تا اینجای کار در بحث جلب رضایت مشتری و همچنین ایجاد رفاه و ایمنی بیشتر برای خریداران، صنعت خودرو کشور از چینی ها عقبتر است.
حال با گذشت زمان شاهد آن هستیم که از نیمه دوم سال ۲۰۱۷، بسیاری از خودروهای چینی امکانات ایمنی و رفاهی جدیدی را در خود می بینند. امروز در محصولات کمتر از ۱۵۰ هزار یوآن بازار چین می توان امکاناتی نظیر رادار خطی، رادار نقطه کور، سامانه پیشگیری از تصادف، ترمز اضطراری و… را مشاهده کرد. همچنین صنایع خودرو سازی چین به سمت آن رفته اند تا محصولات خودران سطح۳ را تولید کنند و همچنین بر روی تعداد قابل توجهی از محصولات خود سامانه های کمکی پارک و خروج از پارک را نصب نموده اند.
با توجه به اطلاعات فوق می توان سال ۱۳۹۷ را سالی با خودروهای چینی آپشنال تر معرفی کرد. در این سال بسیاری از خودروها و مخصوصا کراس اوورهای چینی به امکاناتی نظیر رادار خطی، رادار نقطه کور، سقف پاناورمیک، استارت از روی سوییچ و… مجهز می شوند و با قیمتی به مراتب کمتر از کره ای ها و ژاپنی ها در بازار ایران به فروش می رسند. حال سوال اینجاست که صنعت گران ایرانی برای سال جدید چه برنامه هایی دارند و می خواهند محصولات خود را با چه سطحی از امکانات ایمنی و رفاهی عرضه نمایند؟

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.