چینی‌ها از خروج رنو منتفع می‌شوند

چینی‌ها از خروج رنو منتفع می‌شوند
رنو که تا دو ماه پیش، به حضور در بازار ایران اصرار داشت حال زیر فشار سیاسی آمریکا و به‌خصوص ترس از اعمال فشار بر برندهایی همانند نیسان و اینفینیتی در بازار آمریکا اعلام کرده است از بازار ایران خارج خواهد شد و سعی می‌کند سرمایه‌گذاری خود را بر بازار آفریقا متمرکز کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش اخبار خودرو،خبر کوتاه بود و تامل‌برانگیز؛ رنو نیز به‌زودی از بازار ایران خارج خواهد شد. رنو که تا دو ماه پیش، به حضور در بازار ایران اصرار داشت حال زیر فشار سیاسی آمریکا و به‌خصوص ترس از اعمال فشار بر برندهایی همانند نیسان و اینفینیتی در بازار آمریکا اعلام کرده است از بازار ایران خارج خواهد شد و سعی می‌کند سرمایه‌گذاری خود را بر بازار آفریقا متمرکز کند. در این اوضاع و شرایط، تکلیف پروژه شرکت مشترک بین رنو فرانسه، ایمیدرو و هلدینگ ناصح در هاله‌ای از ابهام فرو رفت و شاهد افزایش قیمت خودروهای رنو در بازار خواهیم بود البته قیمت مدل‌های وارداتی رنو، قبلا چندبرابر افزایش یافته بود اما مدل‌های ساخت داخل افزایش قیمت ۵٠‌درصدی را تجربه کرده بودند که در آینده احتمالا این تغییرات ادامه خواهد داشت.

بدین‌ترتیب باید گفت با خروج تدریجی مدل‌های تولیدی، بازار ایران منحصرا در اختیار چینی‌ها خواهد بود و به غیر از چینی‌ها تنها خودروهای قدیمی داخلی همانند پراید، سمند، پژو۴٠۵‌، پارس و ٢٠۶ به تولید خواهند رسید و بقیه سهم بازار کم‌کم تقدیم برندهای چینی خواهد شد. بدین ترتیب باید گفت بازار ایران در حال شبیه شدن به بازار خودرو در کشورهای عقب‌مانده است؛ جایی که به غیر از برندهای چینی برند دیگری حضور ندارد. در نهایت هر چقدر خروج رنو برای صنعت خودرو ایران خبر ناگواری است، برای چینی‌ها مسرت‌بخش است زیرا اصلی‌ترین رقیب آنها از بازار ایران خارج می‌شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.