چه آپشن هایی را می توان به رنو ساندرو و تندر90 اضافه کرد؟

چه آپشن هایی را می توان به رنو ساندرو و تندر90 اضافه کرد؟
رنو ساندرو و تندر۹۰ به عنوان دو خودروی پرفروش در بازار ایران شناخته می شوند که به دلیل کیفیت بالا و استهلاک کم، همیشه تقاضای زیادی را در بازار داشته اند، اما نبود امکانات رفاهی نه چندان پیچیده در این خودروها، همیشه نقدهایی را به رنو تندر۹۰ و ساندرو وارد کرده است. شما می توانید برخی امکانات ساده را به این دو خودرو اضافه نمایید و اختلاف آپشنی ساندرو و تندر۹۰ را با رقیب های چینی کم تر از پیش کنید.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

کروز کنترل و محدودکننده سرعت برای رنو ساندرو و تندر۹۰
چه آپشن هایی را می توان به رنو ساندرو و تندر90 اضافه کرد؟
در بازار آزاد، امروز رنو ساندرو چه در نسخه معمولی و چه در نمونه استپ وی، قیمتی مشابه با گزینه های چینی هاچ بک دارد که در برخی از آن ها آپشن کروز کنترل به صورت فابریک دیده می شود. رنو تندر۹۰ پلاس نیز به عنوان یک سدان با قیمتی که امروز در بازار آزاد دارد، در کنار رقیب های چینی، ضعف آپشن قابل توجه ای دارد.
شما می توانید با هزینه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان، کروز کنترل را به رنو ساندرو و تندر۹۰ اضافه کنید. همچنین با بستن دسته کروز کنترل، قابلیت محدود کننده سرعت نیز به این خودروها اضافه می شود. با چنین هزینه ای هم می توانید سرعت خودرو را در یک نقطه نگه دارید و به راحتی پای خود را از روی پدال گاز رها کنید و هم می توانید محدودیت سرعت برای خودروی خود تعریف کنید و با فشردن پدال گاز، هر لحظه که سرعت شما از حد تعیین شده بیش تر شود، سیستم محدود کننده اجازه گاز خوردن بیش تر را به خودرو نمی دهد.


کروز کنترل و محدودکننده سرعت رنو تندر۹۰ و رنو تندر۹۰ پلاس و ساندرو در چهار شکل ظاهری در بازار قطعات عرضه می شود. یک نمونه که بسیار شبیه به کروز کنترل پژو ۲۰۶ است و در سمت چپ ستون فرمان نصب می شود. نمونه دیگر شکل بسیار ساده ای دارد که تنها یک دسته ساده است و کم تر در بازار یافت می شود. نمونه سوم، دسته کروز کنترل را شبیه به دسته تنظیم سیستم صوتی از پشت فرمان در آورده که آن هم در سمت چپ ستون فرمان نصب می شود. مدل آخر نسخه ای است که تنظیمات کروز کنترل را روی فرمان ساندرو و تندر۹۰ می آورد و در کنار این قابلیت، امکان کنترل سیستم صوتی را به جای پشت فرمان، از روی فرمان فراهم می کند. این مدل هم چندان در بازار قطعه ها رایج نیست و گاهی قیمتی فراتر از ۸۰۰ هزار تومان برای اش اعلام می شود. قطعه کروزکنترل و محدود کننده سرعت مشابه پژو ۲۰۶ بیش ترین تقاضا را در بازار دارد و آسان تر قابل خرید است.
توجه داشته باشید که با نصب کروز کنترل و محدود کننده روی رنو ساندرو و تندر۹۰، اطلاعات روی کامپیوتر سفری نمایش داده نمی شود و نصب کننده این قطعه، یکی از چراغ های غیر فعال پشت آمپر را برای نشان دادن فعال بودن کروز کنترل و محدود کننده سرعت انتخاب می کند.

ارتقا سیستم صوتی و اضافه کردن سیستم پخش تصویری
چه آپشن هایی را می توان به رنو ساندرو و تندر90 اضافه کرد؟
در رنو تندر۹۰ پلاس و رنو ساندرو و ساندرو استپ وی، یک سیستم صوتی با قابلیت پخش CD، USB و AUX وجود دارد و می توان از طریق بلوتوث هم به سیستم صوتی خودرو وصل شد. همچنین در هر چهار در خودرو چهار بلندگو وجود دارد که کیفیت صدای معمولی را به گوش سرنشینان می رسانند. شما می توانید در کنار تغییر این چهار باند و استفاده از بلندگوهای به روز پایونیر، JBL، کنوود و… کنسول میانی داشبورد را مجهز به یک نمایش گر کنید. نمایش گرهای مختلفی امروز برای رنو ساندرو و تندر۹۰ معرفی شده اند که می توان با استفاده از سوییچ الکتریکی مخصوص، همچنان دکمه های تنظیم سیستم صوتی را روی این نمایش گرها فعال نگه داشت. شما می توانید از نمایش گری استفاده کنید که قابلیت پخش DVD را نیز داشته باشد. همچنین با رهیاب ماهواره ای، نمایش گر مسیریابی دقیقی را به شما نشان می دهد. همه نمایش گرهای معرفی شده برای رنو تندر۹۰ پلاس و ساندرو نیز با قاب داشبورد عرض می شوند و حالت فابریکی را به خودرو می دهند. می توانید به جای استفاده از این نوع سیستم صوتی و تصویری، به سراغ نمایش گرهایی با سیستم لمسی قوی تر بروید که امروز به اندروید۶ مجهز شده اند. این نمایش گرها مانند بسیاری از خودروهای امروز، قابلیت پخش CD و DVD ندارند و فایل های تصویری را از طریق پخش آنلاین از وبسایت ها، حافظه داخلی و یا اتصال از طریق USB فراهم می کنند. شما می توانید اپلیکیشن های روزمره خود را روی نمایش گرهای جدید ساندرو و تندر۹۰ پلاس نصب کنید و همچنین از طریق وای فای اشتراک اینترنت را روی نمایشگر خودرو بیاروید. با این کار دیگر می توانید از اپلیکیشن های حرفه ای تر از GPS خودرو استفاده کنید و به نرم افزارهایی همچون وِیز دسترسی داشته باشید. این نمایش گرها قابلیت اتصال گوشی را از طریق کابل به خودرو فراهم می کنند و می توانید بیش تر اطلاعات گوشی خود را روی نمایش گر داخل خودرو ببینید. اما بیش تر سیستم های صوتی و تصویری جدید از گوشی های اندروید پشتیبانی می کنند و نمی توان از طریق کابل، گوشی های IOS را روی آن نمایش داد.


نمایش گرهای تمام صفحه لمسی رنو تندر۹۰ پلاس و ساندرو قالب ها و اندازه های مختلفی دارند و می توانند در کنار امکانات صوتی و تصویری و مسیریابی، اطلاعات مختلف خودرو، نمای عقب از طریق دوربین و… را به اطلاع راننده برسانند. نمایش گرهای گوناگون رنو تندر۹۰ پلاس و ساندرو با توجه به گارانتی و هزینه های مختلف، قیمتی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را دارند.

به طور کلی می توان گفت با هزینه نزدیک به ۲.۵ میلیون تومان می توان رنو ساندرو و تندر۹۰ پلاس کم آپشن را به خودرویی معقول با امکانات مناسب تبدیل کرد. کروز کنترل، محدود کننده سرعت، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایش گر اندروید، GPS، گیرنده دیجیتال و… جزء امکاناتی هستند که تنها در چند ساعت امکان نصب شان روی رنو تندر۹۰ پلاس و ساندرو فراهم است و شما می توانید امکاناتی مشابه با خودروهای چینی را در این خودروها که به کیفیت معروف است، تجربه کنید. البته با نصب این امکانات، همچنان نسبت به برخی خودروهای چینی امکاناتی مانند سانروف، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور و… در ساندرو و تندر۹۰ پلاس کم تر دیده می شود.

گروه مستند اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.