چند نکته در مورد نیسان آلتیما 2019 + ویدیو

چند نکته در مورد نیسان آلتیما 2019
ششمین نسل از نیسان آلتیما در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد و توانست نظر بسیاری از خودرو دوستان را به خودش جلب کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

این سدان ژاپنی حالا در آمریکا چیزی را ارائه می کند که حتی کمری و آکورد پرطرفدار ارائه نمی کنند،یعنی سیستم تمام چرخ متحرک آلتیمای جدید!اما در مورد این سدان جذاب چند نکته کلیدی وجود دارد که به بررسی آنها می پردازیم:

۱-اولین سدان AWD نیسان در آمریکا
چند نکته در مورد نیسان آلتیما 2019


سدان های ژاپنی همیشه در آمریکا فروش خوبی داشتند و کمری و آکورد مثال های خوبی برای اثبات موفقیت ژاپنی ها در این سگمنت هستند.نیسان نیز بازار آمریکا را بازار هدف برای آلتیما در نظر گرفته است.اما نکته جالب آن است که این اولین سدان نیسان است که سیستم تمام چرخ محرک دارد.

در حال حاضر فقط فورد و سوبارو هستند که سدان های متوسط تمام چرخ محرک را ارائه می کنند.فورد این سیستم را با تنها در نسخه هایی با موتور اکوبوست ارائه می کند اما در مورد سوبارو این سیستم بصورت استاندارد در تمام نسخه ها ارائه می شود.در واقع می توان گفت نیسان راه سوبارو را پیش گرفته است یعنی سیستم AWD در تمام ۵ تریم آلتیما قرار دارد.نیسان آلتیما با پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری به‌صورت استاندارد محور جلو است؛ اما امکان انتخاب سیستم تمام چرخ محرک نیز وجود دارد. در این سیستم به‌طور پیش‌فرض تمام قدرت به محور جلو منتقل می‌شود؛ ولی در صورت نیاز، توزیع ۵۰ درصد نیرو به چرخ‌های عقب امکان‌پذیر است.

۲-نسخه های متفاوت
چند نکته در مورد نیسان آلتیما 2019


درست مثل تویوتا که در کمری با قرار دادن تیپ های متفاوت طیف مشتری های متفاوتی را جذب می کند،نیسان نیز برای آلتیما تیپ های متفاوتی در نظر گرفته است.پنج تیپ‌ نسل جدید آلتیما شامل S، SR، SV، SL و پلاتینیوم می شود.گرچه تیپ SV همیشه محبوب بوده اما تیپ SR هم جذاب بنظر می رسد.

آلتیمای تیپ SR که با هردو موتور ارائه شده عرضه می شود رینگ های ۱۹ اینچی داردو با سیستم تعلیقی متفاوت کار می کند و شاسی تقویت شده در آن استفاده می شود.شیفتر های پشت فرمان وتریم داخلی تیره از خصوصیات این تیپ است اما در این تیپ پکیج ایمنی با نام ProPilot Assist ارائه نمی شود.

۳-ProPilot Assistance
چند نکته در مورد نیسان آلتیما 2019


سیستم های ایمنی در آلتیمای ۲۰۱۹ شامل سیستم رانندگی بین خطوط اتوماتیک،کروزکنترل تطبیق پذیر ،ترمز هوشمند اتوماتیک،و ترمز هوشمند در هنگام حرکت به عقب می باشد.البته سیاست نیسان در این مقوله با تویوتا و هوندا تفاوت دارد.چراکه بر خلاف تویوتا و هوندا که حالا تمام آپشن های ایمنی را بصورت استاندارد ارائه می کند،نیسان در آلتیما موارد ذکر شده را تنها در تیپ های SV و SL و پلاتینیوم ارائه می کند.البته این سیستم ها در کمپانی های مختلف با کیفیت های متفاوتی عرضه می شوند و باید دید که آپشن های ایمنی در آلتیما جدید تا چه حد کارایی دارند.در صورت استقبال از سیستم ProPilot Assistance یا همان آپشن های ایمنی انتظار می رود نیسان آنها را بصورت استاندارد در تمام تریم ها قرار دهد.

۴-آپشن های استاندارد


با اینکه نیسان آپشن های ایمنی را در تمام تیپ ها ارائه نمی کند اما آپشن های دیگری مثل استارت دکمه ای ، صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی با قابلیت اتصال اپل کار پلی و اندروید اتو،پنل پشت فرمان ۷ اینچی،۴ پورت USB و صندلی راننده ۸ حالته بصورت استاندارد در تمامی تیپ ها قرار گرفته اند.

۵-تغییرات طراحی
چند نکته در مورد نیسان آلتیما 2019
در مورد تغییرات انجام شده در طراحی داخلی می توان به کلیدی ترین آن ها اشاره کرد،یعنی مکان جدید سیستم اطلاعت-سرگرمی در آلتیمای جدید که بالاتر آمده و در مکان بهتری نسبت به نسخه قبل قرار گرفته است.
در طراحی خارجی آلتیما پایین آمدن کاپوت دید بهتری به راننده می دهد و چراغ های باریک و کشیده مدل جدید ظاهری خشن تر به آلتیما داده است.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.