چری آریزو 5 الکتریکی معرفی شد

چری آریزو 5 الکتریکی معرفی شد
نمایشگاه خودروی شانگهای در سال ۲۰۱۵ میزبان یک کانسپت جذاب از کمپانی چری بود. این خودرو که آلفا ۵ نام داشت، از طراحی جسورانه و اسپرتی برخوردار است و در واقع پیش نمایشی از سدان کامپکت آریزو ۵ محسوب می شد.
به گزارش دیجیاتو ، چند ماه بعد و در نوامبر سال ۲۰۱۵، سرانجام آریزو ۵ با تغییراتی جزئی نسبت به آلفا ۵ در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی شد. نیرو بخش این خودرو در ابتدا یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بود که توانایی تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن متر گشتاور را داشت؛ بعدها موتورهای ۱.۲ و ۱.۵ لیتری توربو نیز به لیست پیشرانه های این سدان چینی اضافه شدند که به ترتیب قدرتی برابر با ۱۳۲ و ۱۴۵ اسب بخار دارند.
در ماه مارس امسال کمپانی چری تصمیم گرفت نسخه اسپورت آریزو ۵ را برای بازار چین تولید کند.
چری آریزو 5 الکتریکی معرفی شد
این نسخه به قدرتمندترین موتور موجود (۱.۵ لیتری توربو) مجهز شده و تفاوت هایی را در ظاهر دارد که از جمله آنها می توان به مواردی مثل سپر جلوی اسپرت، رکاب های جانبی، رینگ های آلیاژی جذاب، کالیپرهای ترمز و کابین قرمز رنگ و همچنین اسپویلر عقب اشاره کرد.
حال با گذشت دو ماه از ارایه آریزو ۵ اسپرت، خبر می رسد که کمپانی چری نسخه الکتریکی این خودرو را نیز برای بازار چین تدارک دیده است.
بر اساس اطلاعات موجود پیشرانه در نظر گرفته شده، ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۷۶ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و قادر است آریزو ۵ الکتریکی را به حداکثر سرعت ۱۵۲ کیلومتر در ساعت برساند.
چری آریزو 5 الکتریکی معرفی شد
باتری های این خودرو نیروی لازم برای پیمایش ۴۱۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد تامین می کنند که در صورت عملی شدن این رقم بسیار نزدیک به استانداردهای جهانی است. این باتری ها از شارژ سریع پشتیبانی نموده و در عرض ۳۰ دقیقه تا ۸۰% پر می شوند.
اما نکته عجیب درباره آریزو ۵e اینکه کابین آن تفاوت چندانی با نسخه های بنزینی نداشته و حتی به نظر می رسد از نشان دهنده های آنالوگ در آن استفاده شده است!
تنها تفاوت ظاهری نسخه الکتریکی با نسخه های بنزینی نیز فقط به یک حرف e سبز رنگ که بر روی صندوق و در کنار نام خودرو قرار دارد، خلاصه می شود!
آنطور که اعلام شده، آریزو ۵ الکتریکی از ماه ژوئن امسال با قیمت تقریبی ۱۰۰ هزار یوان (معادل حدودا ۵۵ میلیون تومان) در بازار چین به فروش خواهد رسید.
شایان ذکر است نسخه بنزینی و پایه این خودرو مدتیست که در خیابان های کشور حضور دارد؛ در صورت فراهم شدن شرایط شاید روزی شاهد تردد نسخه الکتریکی نیز باشیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.