پیش فروش غیر قانونی لکسوس توسط «برین خودرو»

پیش فروش غیر قانونی لکسوس توسط «برین خودرو»
طبق قوانین نظارتی بر بازار کشور، چند وقتی است که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مجوز پیش فروش خودروها را بر اساس میزان تولید و تیراژ واردات به شرکت ها می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این کار باعث می شود که شرکت عرضه کننده خودرو، تنها بتواند به تعداد ثبت سفارش خود و یا موجودی قطعات برای ساخت خودرو، تحت نظارت نهاده ای رسمی، وجه پیش فروش را از مشتریان دریافت کند و در این میان، خریداران خودرو برای آن چه که وجود خارجی ندارد و تضمین و دلیلی برایش دیده نمی شود، هزینه ای را بپردازند.
حال شرکت برین خودرو که به عنوان یکی از اعضا انجمن واردکنندگان خودرو به حساب می آید، بر خلاف قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بدون مجوزهای رسمی، اقدام به پیش فروش لکسوس RX200t با مدل ۲۰۱۸ کرده است. طی روزهای گذشته سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، خودروهای مجاز به پیش فروش را با درج تعداد آن ها منتشر کرده و در این میان نامی از لکسوس RX200t و یا شرکت برین خودرو دیده نمی شود.
جالب است که در بخشنامه رسمی این شرکت واردکننده، اعلام شده که خودروها با مجوز خاص به کشور می آیند و بدیهی است که ترخیص این خودروها با مجوزهای رایج و روند عادی انجام نمی شود.
در این پیش فروش عنوان شده که لکسوس های RX200t مدل ۲۰۱۸، طی ۳۰ روز آینده به دست خریداران می رسد. همچنین پیش پرداخت ۱۰۰، ۵۰۰ و ۸۵۰ میلیون تومان برای ثبت نام نیاز است. نکته جالب اینجاست که برین خودرو سود مشارکت پیش پرداخت های ۵۰۰ و ۸۵۰ میلیون تومانی را به ترتیب ۲۵ و ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است.
همچنین بهای رسمی خودرو با محاسبه مالیات بر ارزش افزوده ۹۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. سوال اصلی اینجاست که چگونه یک شرکت ثبت شده در انجمن واردکنندگان خودرو، خلاف قانون وزارت صنعت و بدون مجوز، پیش فروش این خودروها را انجام می دهد؟
از طرفی اگر امکان ورود عرضه این خودرو طی ۳۰ روز آینده فراهم می شود، چرا برین خودرو آن ها را به صورت مستقیم و تحویل به روز به دست مشتریان می رساند؟
پیش فروش غیر قانونی لکسوس توسط «برین خودرو»
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.