پیش فروش ایران خودرو باز هم حاشیه ساز شد

پیش فروش ایران خودرو باز هم حاشیه ساز شد

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

براساس اطلاعیه ایران خودرو قرار بود سایت پیش فروش عید تا عید دوشنبه ۲۹ مرداد ماه باز شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که قرار بود از صبح امروز پیش‌فروش علی‌الحساب ۱۵ محصول ایران‌خودرو انجام شود، تعدادی از خریداران خودرو با انتقاد از سایت پیش فروش ایران خودرو اظهار کردند: براساس اطلاعیه ایران خودرو قرار بود سایت پیش فروش عید تا عید دوشنبه ۲۹ مرداد ماه باز شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: براساس اطلاعیه رسمی سایت ایران خودرو قرار بود تمام پیش فروش های مربوط به سال ۹۷، ساعت ۹ صبح و سال ۹۸ ساعت ۱۲ صبح باز شود ولی با وجود تلاش‌های فراوان و استفاده از سرورهای مختلف موفق به ثبت نام نشدیم.

یکی از متقاضیان پیش‌فروش خودرو، اذعان داشت: پس از باز نشدن سایت ایران خودرو به منظور ثبت نام با امور مشتریان تماس گرفتم که متاسفانه آنها بهانه‌های مختلفی از جمله پایین بودن سرعت اینترنت را مطرح کردند و گفتند؛ باید مسئولان پاسخگو باشند و این موضوع ارتباطی به ما ندارد.

به گفته وی، پس از تماس با نمایندگی‌های ایران خودرو آنها گفتند که سایت ایران خودرو برای عموم افراد باز نخواهد شد و تنها ip ها برای نمایندگی‌های خاص خودشان باز می‌شود. حال جای این سوال مطرح است که چرا ایران خودرو با صدور اطلاعیه رسمی مبنی بر پیش فروش در سایت خود مردم را سرکار می‌گذارد؟

یکی دیگر از متقاضیان افزود: بنده به نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو برای خرید ماشین مراجعه کردم که متاسفانه این نمایندگی‌های مجاز با نرخ های ۱۰ تا ۲۰ میلیون بالاتر از قیمت کارخانه اقدام به عرضه ماشین به مردم می‌کنند و طبیعی است که ایران خودرو با نمایندگی‌های خاص خود تبانی می‌کند و ip ثبت نام در سایت پیش فروش را برای آنها باز می‌کند تا در نهایت با قیمت‌های بالاتری ماشین به مردم فروخته شود که این یک تخلف فاحش به شمار می‌رود.

وی در پایان تصریح کرد: ایران خودرو با صدور اطلاعیه رسمی مبنی بر پیش فروش خودرو در سایت خود تنها قصد دارد که مردم را بازی دهد.

نام نویسی بیش از ۱۶ هزار مشتری در طرح عید تا عید ایران خودرو

پایگاه اطلاع رسانی ایران خودرو در جوابیه نوشت: در ساعات اولیه ثبت نام در طرح فروش عید تا عید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو بیش از۱۶ هزار نفر از مشتریان نام نویسی کرده اند و به دلیل ترافیک بالا در سایت اینترنتی نام نویسی با کندی ادامه دارد.

درحال حاضر به دلیل ترافیک بالای اینترنت و حجم بالای مشتریان در صف انتظار، نام نویسی به کندی صورت می گیرد اما همچنان درحال انجام است.

اعمال محدودیت هایی که در راستای کاهش واسطه گران و سفته بازی در ثبت نام های اعمال شده ازجمله محدودیت ثبت نام هر کد ملی و عدم امکان خرید برای مشتریانی که در شش ماه گذشته از ایران خودرو خرید کرده اند در این ثبت نام باعث روند کندی در اجرای فرآیند فروش شده است.

هرچند این کندی باعث طولانی شدن فرآیند ثبت نام می شود اما محدودیت های ثبت نام برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی سودجویان و در راستای سیاست های ایران خودرو جهت تامین خودرو برای مصرف کنندگان نهایی اعمال شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.