پورشه 919 رکورد نوربررینگ را شکست + ویدیو

پورشه 919 رکورد نوربررینگ را شکست + ویدیو
رکوردها برای شکستن به ثبت می رسند، حال پس از ۳۵ سال رکورد سرعت جدیدی در پیست ” Nürburgring Nordschleife” به ثبت رسیده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

راننده تیم مسابقه پورشه ” تیمو برنارد ” ( Timo Bernhard ) از خودروی ۹۱۹ Hybrid Evo برای این کار استفاده کرده و در زمان ۵:۱۹.۵۴ مسیر دور پیست را پیموده است. پیش از او رکورد این پیست در دستان ” استفان بلف ”
( Stefan Bellof ) بود که در ماه می ۱۹۸۳ سوار بر پورشه ۹۵۶ C زمان ۶:۱۱.۳ را به ثبت رساند. اکنون کمپانی پورشه ویدیویی از زاویه دید راننده در زمان ثبت این رکورد منتشر کرده تا ببینیم ثبت سریع ترین دور در این پیست چه گونه است.
پس از تماشای این ویدیو بسیار دشوار است تصور کنیم خودرویی سریع تر از این، مسیر دور پیست را طی کند. آقای ” برنارد ” راننده ای قابل است و خودروی ۹۱۹ Hybrid Evo خودرویی توانا. پیشرانه این خودرو، مدلی توربو شارژ V4 به حجم ۲ لیتر است که قادر به تولید ۷۱۰ اسب بخار قدرت است. در‌ کنار این موتور قدرتمند، دو سیستم بازیابی انرژی ۴۳۳ اسب بخار دیگر به این مجموعه اضافه می‌کنند. اگر با دقت گوش کنید صدای موتورهای برقی را در ویدیوی ” برنارد ” خواهید شنید. بر اساس اعلام کمپانی پورشه، او بیشینه سرعت ۳۶۹.۴ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده و میانگین سرعت اش ۲۳۳.۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.


انتظار نمی رود که این رکورد به این زودی ها شکسته شود زیرا خودروهایی در قواره پورشه ۹۱۹ Hybrid Evo خیلی به پیست نمی روند و خودروسازان فقط باید برای ربودن جایگاه پورشه این کار را انجام دهند.
حتی خودروی فورمولا وان نیز برای این کار به قدر کافی سریع نیست زیرا پورشه در Spa-Francorchamps زمان ۱:۴۱.۷۷ را به ثبت رساند در حالی که ” لوییز همیلتون ” ( Lewis Hamilton ) همین مسیر را در گرندپری بلژیک سال ۲۰۱۷ با ۰.۷۸۳ ثانیه اختلاف به پایان رساند.
پورشه خودروی ۹۱۹ Hybrid Evo را با هدف ثبت رکورد های مختلف در جای جای دنیا، تولید کرده و به نظر می رسد تا پایان سال، چندین مقام دیگر را کسب خواهد کرد. کمپانی قصد دارد این خودرو را در ماه جولای به فستیوال سرعت Goodwood، در دوم سپتامبر به فستیوال پورشه و فستیوال Rennsport Reunion پورشه در Laguna Seca به تاریخ ۲۶ تا ۲۹ سپتامبر، ببرد. تمام این مراسم باعث خواهد شد هیاهوی خبری پیرامون این خودرو بیش تر شود و این خودرو در آینده رکوردهای بیش تری به ثبت برساند.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.