پورشه ماکان منصوری به ایران آمد

پورشه ماکان منصوری به ایران آمد
پورشه ماکان را می توان یکی از دو خودرو این خودروساز آلمانی معرفی کرد که مجوز ورود به بازار ایران را دارد.
حال برخی تصاویر حاکی از آن است که پورشه ماکان در نسخه منصوری به بازار ایران آمده است. ماکان منصوری در بخش هایی از بدنه تغییر کرده است و به اصطلاح کیت بدنه دارد. این خودرو به مراتب گرانتر از نسخه های عادی ماکان است و احتمالا در بازار ایران قیمتی حدود ۹۰۰ میلیون تومان دارد. برخی بر این باورند که ماکان منصوری تا یک میلیارد تومان قیمت گذاری می شود. با ورود ماکان به ایران، بازار کراس اوورهای پورشه در ایران احیا شد و امروز شاهد آن هستیم که مشتریان خاص به سراغ این خودرو می روند. با این که ولوو XC90 از نظر فنی به مراتب از ماکان قوی تر است، ولی همچنان تعداد قابل توجهی از لوکس سواران این آلمانی را به عنوان یک خودرو لوکس انتخاب می کنند. در حال حاضر پورشه ماکان با توجه به نسخه های مختلف قیمتی بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان در بازار ایران دارد. هنوز اطلاعات تکمیلی در خصوص ماکان های منصوری وارد شده به کشور اعلام نشده است و معلوم نیست که نسخه های وارد شده به ارتقا فنی مجهز شده اند یا نه؟!
پورشه ماکان منصوری به ایران آمد
پورشه ماکان را می توان یکی از نمونه های بارز تناقض در قانون واردات خودرو کشور معرفی کرد. زیرا این کراس اوور آلمانی در تمام بازارهای دنیا لوکس محسوب می شود و تنها به خاصر اینکه در ایران قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی را نقض نمی کند، لوکس شناخته نمی شود. البته که مشتریان ایرانی این مسئله را به خوبی می دانند و با آگاهی کامل سوار بر خودرویی لوکس و خاص می شوند. امروز پورشه باکستر ۷۱۸ هم جز خودروهایی خاص است که به راحتی وارد کشور شده و با استفاده از قوانین کشور لوکس به حساب نمی آید.
پورشه ماکان منصوری به ایران آمد
برخی شرکت های واردکننده خصوصی سبک کار خود را تغییر داده اند و به جای واردات خودروهای معروف و خوش فروش در بازار، به سراغ خودروهای خاص و گران قیمت رفته اند. ب ام و سری۷ جدید، مرسدس بنز CLA45، مرسدس بنز GLA45، اسمارت، پورشه ۷۱۸، پورشه ماکان منصوری و… جز خودروهایی هستند که امروز برخی واردکنندگان با تعداد محدود به سراغ آن ها رفته اند و سود خوبی از قبل فروش آن ها بدست آورده اند. لذا با توجه به سابقه فروش خودروهای خاص در ایران می توان گفت که ماکان منصوری قیمتی بیش از ۹۰۰ میلیون تومان در ایران دارد. پیش بینی می شود که در بازار شب عید، خودروهایی به بازار می آید که خاص بودن آن ها بیشتر از قبل باشد و برای همین به راحتی با قیمت های نجومی به فروش برسند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.