پس از کپی پورشه ماکان توسط زوتی، حالا نوبت به مرسدس GLC رسید

پس از کپی پورشه ماکان توسط زوتی، حالا نوبت به مرسدس GLC رسید!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت چینی زوتی به‌تازگی برند جدیدی بنام Traum را تأسیس کرده که بر خریداران جوان تمرکز دارد. این برند تازه تأسیس کار خود را با معرفی کراس‌اوور سه ردیفه‌ای بنام S70 آغاز کرد و حالا به‌تازگی کراس‌اوور جدیدی را به سبد محصولات خود اضافه کرده است که Meet3 نام دارد.
زوتی یکی از کپی‌کارترین خودروسازان چین است و کپی‌های فراوانی در کارنامهٔ خود دارد که شاید بتوان مهم‌ترین آن‌ها را کپی پورشه ماکان با نام SR8 دانست. به گزارش پدال حال اما این شرکت برای طراحی کراس‌اوور جدید Meet3 به سراغ یکی دیگر از کراس‌اوورهای لوکس آلمانی یعنی مرسدس بنز GLC رفته است. نمای جلویی Meet3 خصوصاً در چراغ‌ها و فرم کلی جلوپنجره شباهت زیادی به مرسدس بنز GLC دارد اما طراحی درون جلوپنجره با GLC متفاوت است.

پس از کپی پورشه ماکان توسط زوتی، حالا نوبت به مرسدس GLC رسید!

البته این کراس‌اوور جدید بر اساس کراس‌اوور SR7 زوتی ساخته شده که خود کپی از آئودی Q3 است؛ بنابراین زوتی برای ساخت Meet3، جلو و عقب SR7 را تغییر داده، لوگوها و آرم‌ها را عوض کرده، تزئیناتی کرومی به آن اضافه نموده و آن‌را به‌عنوان خودرویی جدید معرفی کرده است! به همین سادگی! کارهایی که بیشتر از خودروسازان وطنی می‌بینیم. به همین دلیل طراحی کلی Meet3 ترکیبی از مرسدس بنز، آئودی و فولکس‌واگن به نظر می‌رسد. همچنین زوتی برای طراحی عقب کراس‌اوور جدید برند تازه تأسیس خود هم از برادر کوچک‌تر GLC یعنی GLA استفاده کرده است.

پس از کپی پورشه ماکان توسط زوتی، حالا نوبت به مرسدس GLC رسید!

به‌احتمال‌زیاد Meet3 از همان پیشرانهٔ مدل SR7 استفاده می‌کند که این یعنی در زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این موتور در بسیاری از کراس‌اوورها و سدان‌های زوتی مورداستفاده قرار گرفته است. انتقال نیروی پیشرانه هم توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ CVT صورت می‌گیرد. Traum Meet3 از ماه دسامبر امسال با قیمتی در حدود ۷۰ هزار یوآن (۱۰,۶۵۰ دلار) به بازار چین عرضه می‌گردد.

پس از کپی پورشه ماکان توسط زوتی، حالا نوبت به مرسدس GLC رسید!

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.