#پارک_نکنیم

no-parking
روز جهانی معلولان هم گذشت، اما آیا صرفا یادآوری این روز می‌تواند منجر به کمک و یا راهکاری برای این گروه از هم‌وطنان عزیزمان شود؟
قطعا پاسخ منفی‌ست. به گوشه‌ گوشه‌ی خیابان‌ها که نگاهی بیاندازید، میان صدها جای پارک خودرو، معدود جایگاه پارکینگ معلولان می‌بینید که آن هم نادیده گرفته و اشغال شده است. خالی گذاشتن همین جای پارک برای این عزیزان می‌تواند بسیار موثر و مفید باشد، اگر خودروی‌مان را در این جایگاه‌ها #پارک_نکنیم
شما هم با انتشار عکس و یا فیلم همراه با هشتگ #پارک_نکنیم به این کمپین بپیوندید تا با آگاهی بیشتر به حقوق‌شان احترام بگذاریم.
ایده این طرح و کمپین از طرف شرکت جهان نوین آریا مطرح شده است و گروه مستند اسب بخار، از این حرکت فرهنگی حمایت می کند.
روز جهانی معلولین
روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، هر ساله در ۱۲ آذر یا ۳ دسامبر برگزار می‌شود. هدف از تعیین این روز ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیتهای مختلف؛ و افزایش آگاهیهایی بوده است که می‌بایست از مسئله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه‌های سیاسی؛ اجتماعی؛ اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود. این وضع به همین منوال طی شد تا در سال ۱۹۹۹ شعاری با مضمون (امکان دسترسی برای همه در هزاره جدید) برگزیده شد و سرلوحه امور قرار گرفت. بیش از پانصد میلیون نفر به دلیل نقص در سیستم روحی و مغزی جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند. اینان هر کجا که باشند و در هر نقطه‌ای از دنیا که به سر برند به دلیل موانع ظاهری و یا اجتماعی با محدودیتهایی در زندگی خود مواجه می‌شوند. در طی بیست سال اخیر کوششهای چشمگیری در شناساندن و معرفی اشخاص معلول به جامعه انسانی صورت پذیرفته است. یکی ازمواردی که می‌توان از آن به عنوان نقطه عطفی در این زمینه نام برد اعلام سال ۱۹۸۱ میلادی به عنوان سال جهانی معلولین است که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت پذیرفت. در سال بعد (۱۹۸۱) فاصله سالهای ۱۹۹۲ – ۱۹۸۳ میلادی دهه جهانی معلولین نام گرفت تا کیفیت و شرکت فعالانه و همه‌جانبه افراد معلول را در زندگی اجتماعی و گسترش و پیشرفت آنها ارتقاء بخشد. آیت الله خامنه‌ای در مورد معلولان می‌گویند:”وقتی نفس ناطق انسان قوی باشد، باکی از این نیست که جسمش علیل باشد. انسان به روح، انسان است. از معروف ترین معلولان می‌توان به استفان هاوکینگ اشاره کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.