پارس خودرو آماده تولید ساندرو اِستِپ وی

پارس خودرو آماده تولید ساندرو اِستِپ وی
رنو ساندرو اِستِپ وی خودرویی است که ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ به صورت رسمی رونمایی می شود و با هدف رقابت در بازار هاچبک های کراس به خیابان ها می آید. این خودرو با مشخصات فنی مشابه با ساندرو به بازار عرضه می شود و از طرفی کیفیت به نسبت بالا آن می تواند، رقابت سختی را برای چینی ها آغاز کند. احتمالا قیمت این خودرو بالای ۵۰ میلیون تومان تعیین می شود.
ساندرو در ایران به عنوان محصول فرانسوی کمپانی رنو محسوب می شود که این روزها در پارس خودرو تولید شده و بفروش می رسد. استقبال از این هاچبک فرانسوی با توجه به حضور آن در شرایط رکود بازار خود بوده است و با گذشت چند ماه از حضور آن در جاده های ایران، هنوز شاهد معامله این خودرو با اختلاف قیمت سه میلیون تومانی نسبت به کارخانه هستیم. حال برخی منابع خبر از حضور نسخه Stepway یا همان کراس شده ساندرو می دهند. خودرویی که برای سال ۲۰۱۰ به بازار جهانی معرفی شد و کمی با ظاهر یک کراس اوور توانست ساندرو را هم در پیش چشم برخی یک نیم شاسی نشان بدهد. البته که ساندرو معمولی هم ابعاد به نسبت بزرگی دارد و پیش برخی هاچبک ها که خود را شاسی بلند می نامند، شاسی بلندتر است. ساندرو Stepway در بخش جلو، کناری و عقب به تغییراتی دچار شده که مدیون چند قالب پلاستیکی است.
پارس خودرو آماده تولید ساندرو اِستِپ وی
همچنین سقف خودرو به باربند ساده مجهز شده است و با رکاب اسپرت تقریبا هماهنگ است. این خودرو کراس به موتور ۱٫۶ لیتری K4M رنو مجهز است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد و توسط یک گیربکس پنج دنده دستی یا چهار سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. جالب است که کمپانی رنو- داچیا کمی به ارتفاع این خودرو دست زده اند و آن را به ظاهر و جسه یک کراس اوور نزدیک کرده اند. در بخش داخلی Stepway تغییری نکرده است و مانند ساندرو فعلی تولید می شود. با توجه به همین تغییرات ساده ظاهری که ظاهر ساندرو را جذابتر کرده است، می توان پیش بینی کرد که فروش این مدل هم در ایران بالا بوده و می تواند دوباره به افتخارات گروه رنو در ایران بیافزاید. با توجه به اینکه رنو ساندرو اتوماتیک این روزها قیمت حدودی ۴۹ میلیون تومان را در پارس خودرو دارد، احتمال داده می شود که نسخه Stepway این خودرو بین ۵۰ تا ۵۵ میلیون تومان در نسخه اتوماتیک قیمت گذاری شود. هنوز خبری مبنی بر حضور ساندرو Stepway با اتاق جدید در ایران اعلام نشده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.