ولوو XC60 مدل ۲۰۱۸

ولوو XC60 مدل ۲۰۱۸
مدل باز طراحی شده Volvo XC60 T6 از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۶.۱ ثانیه طی می‌کند و شتاب جانبی ۰.۸۷g را سر پیچ‌ها تحمل می‌کند، اما این خودرو برای این کارها ساخته نشده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودروی ارزان‌تر BMW X3 با موتور پایه توانایی برابری با این ولوو را دارد و Porsche Macan S با قیمتی تقریباً یکسان ولوو را نابود خواهد کرد. خریدن XC60 به خاطر کارایی موتوری یا سرعت، مانند خریدن ساعت Rolex برای مدل نمایش زمان است. ولی اشتباه نکنید، شما XC60 را خریداری می‌کنید تا بخشی از ذهن خود را آرام کنید:
برای کابینی ساکت، راحت و همه فن حریف.
ولوو XC60 مدل ۲۰۱۸


داخل خودرو، به نظر می‌رسد ولوو هیچ چیز کم نگذاشته است. از پرچم سوئد دوخته شده روی صندلی کمک راننده گرفته تا چوبکاری خاکستری رنگ، داشبورد دوخت کاری شده و صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی عمود چرخان که تمام این موارد در مدل Inscription به صورت استاندارد عرضه می‌شوند. این کابین لایق ستایش است.
سخاوتمندی کمپانی تا بخش صندوق بار که به خوبی طراحی شده نیز ادامه دارد جایی که پشت صندلی های تاشوی ردیف عقب ۳۰ فیت مکعب فضای بار موجود است که در کلاس خود جادار محسوب می‌شود.
ولوو می‌تواند این فضای داخلی که با برچسب های قیمتی ۶ رقمی نسیبتان می‌شود را با ۶۳.۲۹۰ دلار در اختیارتان قرار دهد. تئوری ما این است که استفاده ولوو فقط از یک موتور برای خط تولید، پول بیشتری برای مصرف در طراحی داخلی در اختیارش قرار داده است.
ولوو XC60 مدل ۲۰۱۸

موتور خودرو یک نسخه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر خطی ست که هم از توربو شارژر و هم از سوپرشارژر استفاده می‌کند تا ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند بر فیت گشتاور تولید کند. موتور شخصیت اسپرت ندارد و شخصیت عجیب و اسکاندیناویایی موتورهای خطی پنج و شش سیلندر این برند را ندارد.
چهار چرخ متحرک به طور استاندارد ارائه می‌شود و گیربکس هشت سرعته در محدوده تعریف شده برای دور موتور دنده‌ها را تعویض می‌کند و خبری از پدال های تعویض دنده در پشت فرمان نیست و برای تعویض دنده به صورت دستی باید از دسته دنده استفاده کرد.
حس ترمز و فرمان قابل توجه نیست، حتی با این که به شخصیت آرام این خودرو کاملاً می‌آیند. کمک فنرهای بادی و ۱۸۰۰ دلاری خودرو عملکردی بی‌نظیر در آرام نگه داشتن کابین دارند و با وجود رینگهای ۲۰ اینچی که در مدل Inscription استاندارد هستند سواری کاملاً نرم و آرام است. اکثر ادوات کنترلی روزمره از طریق صفحه لمسی مرکزی قابل دسترسی است اما در هوای سرد صبحگاهی کمی کند عمل می‌کند تا زمانی که کابین گرم شود. همچنین آیکون های صفحه نمایش برای انجام عملیات های خاص مانند غیر فعالسازی سیستم استارت/استاپ موتور کار آسانی نیست. دکمه های جداگانه برای عملیات‌های مهم می‌توانست شرایط را بهبود ببخشد. خوشبختانه صندلی‌های گرم شونده با سه درجه‌ی گرمایشی و همچنین فرمان خودرو در هوای سرد به صورت خودکار گرم می‌شوند.

خودروی‌ ما با ۱۳.۵۹۵دلار آپشن اضافی همراه شده که در این بین تنها آپشن غیر قابل چشم پوشی صندلی‌های لوکس ۳۰۰۰ دلاری ست که در ۱۲ جهت مختلف قابل تنظیم است و ارزش هر پنی پرداختی را دارد زیرا حس پشتیبانی و امنیت فوق‌العاده‌ای را القا می‌کند.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.