وقتی چلنجر به زمین چنگ می زند!

Dodge Challenger GT AWD
بالاخره مدل جدید دوج چلنجر با طراحی و مهندسی کلاس جهانی از راه رسید.این ماشین در هر آب و هوایی و هر جاده ای با قدرت خارق‌العاده‌ مسافت ها را می پیماید.
اگر جاده ای صاف و یا جاده ای پر پیچ در پیش دارید،اگر مسیر شما خشک باشد و یا پوشیده از برف،فرقی نمیکند چون شما سوار یک دوج چلنجر جی‌تی AWD هستید.
دوج با مدل جدیدش که اولین و تنها مدل عضلانی AWD است، کودتایی در حوزه ماشین های عضلانی آمریکایی به پا کرده است.
گفتنیست قیمت پیشنهادی دوج چلنجر ۲۰۱۷ در بازار آمریکا ۳۳.۳۹۵دلار میباشد و تولید این اتومبیل در ژانویه کلید میخورد و برنامه‌ریزی انجام شده بر این اساس است که فروش این ماشین بعد از سه ماه نخست سال بصورت جهانی صورت بگیرد.
موتور این دوج ۳.۶ لیتری و V6 میباشد و توانایی تولید ۳۰۵ اسب بخار را دارد.بطور معمول و در رانندگی معمولی ۱۰۰ درصد قدرت موتور به چرخ های عقب منتقل می شود اما وقتی سنسور ها نیاز به قدرت در چرخ های جلو را به موتور منتقل می کنند به صورت اتوماتیک،این انتقال قدرت انجام می شود.همین سیستم هوشمند و بسیار دقیق دوج این مدل را از مدل های قبلی و همچنین از دیگر ماشین های عضلانی آمریکایی متمایز می کند.
بدلیل وجود سیستم VDC (vehicle dynamic control) هندلینگ این ماشین در هر سطحی(هموار یا نا هموار) بخوبی عمل می کند،بخصوص در جاده های برفی و یا یخ زده هندلینگ این ماشین بی نظیر عمل کرده است.
علاوه بر موارد گفته شده، این اتومبیل مجهز به شیفتر دنده پشت فرمان و اسپرت مود است که در حالت اسپرت مود دنده ها سریعتر و در دور موتور بالاتر عوض می شوند.
Dodge Challenger GT AWD
با فشار دکمه track pak در این ماشین اطلاعات عملکرد ماشین روی صفحه لمسی ۸.۴ اینچی نمایش داده می شودکه این اطلاعات شامل سرعت عکس‌العمل ماشین در بازه های زمانی مختلف و زمان دورهای مسابقه است. دوج چلنجر ۲۰۱۷ همچنین مجهز به سیستم ESC کامل است که امکان دریفت را بخوبی برای راننده میسر میک ند. از دیگر خصوصیات قابل ذکر این ماشین میتوان به رینگ ۱۹ اینچی آلمینیومی،لامپهای پروژکتور مه شکن،سنسور پارک و دوربین عقب برای پارک اشاره کرد. با توجه با استاندارد های آمریکا در این مدل برای صندلی ها از چرم nappa استفاده شده و صندلی های جلو دارای گرم کن هستند همچنین سیستم تهویه مناسب و سیستم صوتی با آمپلی فایر ۲۷۶ واتی و ۶ اسپیکر آلپاین به همراه صفحه نمایش ۸.۴ اینچی با قابلیت اتصال به سیستم عامل های اندروید و ios در این ماشین تعبیه شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

محمدرضا پاداش- گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.