وقتی نام MEC و مرسدس بنز جا به جا می شود

وقتی نام MEC و مرسدس بنز جا به جا می شود
این روزها که در برخی نمایشگاه های خودرو تهران، مرسدس بنز E200 مدل ۲۰۱۷ حضور دارد و قیمت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است، در جدیدترین تغییر لیست خودروهای مجاز به ورود در کشور، نام خودروهای مرسدس بنز حذف شده است.
این در حالی است که این برند آلمانی در ایران متولی رسمی دارد و در گذشته مدل های زیادی از خودروهای بنز توسط این شرکت به بازار عرضه شده است. شاید برایتان جای سوال باشد که بنزهای CLA و GLA که به کشور وارد می شوند، تحت عنوان چه برندی به فروش می رسند؟! در پاسخ باید گفت که نام و اصالت خودروهای جدید مرسدس بنز با نام تجاری یک تیونر به نام MEC ثبت سفارش می شود و به کشور می آید و در این میان نامی از مرسدس بنز در بخش «نام خودرو» دیده نمی شود.
وقتی نام MEC و مرسدس بنز جا به جا می شود
به عبارت ساده می توان گفت که مرسدس بنز این روزها نام و نشان اصلی محصولات خود را در سامانه ثبت سفارش ایران ندارد و از طرفی برخی واردکنندگان از سمت دیگر برای واردات خودروهای بنز اقدام کرده اند و مراحل اخذ مجوز و شماره گذاری این خودروها را با برند MEC انجام می دهند. در حال حاضر تعدادی مرسدس بنز CLA و GLA به همین شکل وارد کشور شده اند و امروز با پلاک ملی در جاده ها تردد می کنند. از طرفی تعدادی هم اسمارت MEC به گمرک های کشور رسیده که گویا تا چند وقت دیگر فروش آن ها آغاز می شود. پیش بینی می شود در صورت ادامه داشتن این روند، نسخه های کلاس E و C مرسدس بدین ترتیب وارد بازار ایران شود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.