وقتی شیرون هم فراخوان می‌شود

وقتی شیرون هم فراخوان می‌شود
حتی لوکس‌ترین خودروها هم بعضاً نمی‌توانند به دلیل اشکال و نقص، از دستورهای فراخوان در امان باشند. بوگاتی شیرون یکی از آن‌هاست. مدل‌های سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ شیرون به دلیل نقص در دستگیره تنظیم صندلی از سوی موسسه NHTSA فراخوانده شدند.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، موسسه NHTSA گفت در کل تعداد ۴۷ شیرون، دستگیره تنظیم صندلی‌هایشان معیوب بود. قلاب‌ها و بست‌های دستگیره‌ تنظیم صندلی این خودروها ممکن است به‌طور نامناسب جوش داده شده باشند که در این صورت، موقعیت نشستن راننده ممکن است به‌طور ناگهانی تغییر کند. بنابراین، احتمال تصادف افزایش می‌یابد. مراکز خدمات بوگاتی قلاب‌های دستگیره این خودروها را بررسی و در صورت ضرورت، صندلی خودرو را بدون پرداخت هزینه تعویض خواهند کرد. نمایندگی‌های بوگاتی نیز نامه رسمی فراخوان‌ را ۸ دسامبر دریافت خواهند کرد.
مشخص نیست که برند بوگاتی تا کنون چه تعدادی از این مدل را ساخته است، اما این تعداد نمی‌تواند خیلی زیاد باشد، چرا که تحویل این سوپرخودرو از ماه مارچ گذشته آغاز شد. علاوه بر این، بوگاتی پیش از این خبر از محدود کردن تولید این سوپرخودرو به ۵۰۰ عدد داده بود و سالانه ۷۰ عدد از آن را می‌سازد.
ویژگی‌های قدرتی این سوپرخودرو بسیار چشمگیر است چرا که دارای پیشرانه ۸ لیتری W16 با قدرت ۱۴۸۰ اسب بخار است. جالب‌تر از آن، بیشینه سرعت این خودرو است که آن را به ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده‌اند، زیرا هیچ تایری توانایی و استقامت بالاتر از این سرعت را ندارد، بنابراین با پیشرفت تکنولوژی تایر می‌توان انتظار بیشتری از سرعت این خودرو داشت.
شایان ذکر است که بوگاتی تا کنون گزارشی مبنی بر تصادف یا تلفات مرتبط با فراخوان مذکور گزارش نکرده است. این شرکت به صاحبان این خودرو اعلام خواهد کرد و شروع این فراخوان را در یازدهم دسامبر پیش‌بینی می‌کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.