وضعیت رو به رشد سایپا دیزل

وضعیت رو به رشد سایپا دیزل
بر اساس گزارش دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودروهای کار و تجاری در یازده ماهه اولیه سال ۱۳۹۶ رشد داشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یکی از مهترین دلایل رشد گروهی این حوزه خودرو، فعالیت مناسب شرکت سایپا دیزل بوده است. این شرکت در این یازده ماهه توانسته است تا به نسبت بازه مشابه سال گذشته، ۸۰.۷ درصد رشد داشته باشد. در رشد تولید سایپا دیزل مشهود است که نقش خودروهای ولوو قابل توجه بوده و طبق قراردادهای جدید، به احتمال زیاد در سال آینده رشد این شرکت خودروساز کار و تجاری مجددا بیشتر می شود. تا پایان بهمن ماه سال ۹۶، خط تولید سایپا دیزل چهار هزار و ۲۰ دستگاه انواع خودروهای کار و تجاری ولوو، فوتون و… را مونتاژ کرده است. در این میان که رقیب سایپا دیزل، یعنی ایران خودرو دیزل افت چشمگیری را در سال جاری داشته و این افت طبق اطلاعات رسمی وزارت صمت، ۷۶.۴ درصد بوده است.
وضعیت رو به رشد سایپا دیزل در سال جاری و همچنین پیش بینی افزایش تولید و تزریق نقدینگی به این شرکت، به احتمال زیاد باعث می شود تا سهام سایپا دیزل (کاوه) در بورس رشد چشمگیری را داشته باشد. برخی منابع خبری می گویند که در سال ۱۳۹۷، سایپا دیزل یکی از اصلی ترین نقش آفرینان نوسازی ناوگان حمل و نقل خواهد بود.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.