وضعیت بازار آزاد کیا سراتو سایپا چگونه است؟

وضعیت بازار آزاد کیا سراتو سایپا چگونه است؟
این روزها اگر به بازار خودرو مراجعه کرده باشید، می بینید که برای خرید یک دستگاه کیا سراتو مونتاژی نیازی به پرداخت وجه بیشتر نسبت به کارخانه نیست و شما می توانید خودرو را با قیمتی مشابه به قیمت رسمی خریداری کنید.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در حال حاضر کیا سراتو آپشنال اتوماتیک مدل ۱۳۹۷ قیمت ۱۰۳ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان را در نمایشگاه ها و نمایندگی ها دارد و وقتی پای معامله می روید، می توانید خودرو را با قیمت نهایی ۱۰۳ میلیون تومان و کارتکسی خریداری کنید. نسخه های ۱۳۹۶ این خودرو با قیمتی حدود ۱۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می شوند و تعدادشان آنچنان زیاد نیست.
در حال حاضر تعداد قابل توجهی از نمایندگی های سایپا، سهمیه های خود را به صورت کارتکس و بدون پلاک با قیمت رسمی شرکت با مدل سال آینده به مشتری تحویل می دهند. امکان این وجود دارد که خریداران سراتو سایپا آپشنال در همان محل خرید خودرو را تحویل بگیرند و پلاک و مدارک خودرو به رسم معامله های خودروهای کارتکسی حدود یک هفته بعد به دستشان می رسد. برخی افراد معتقد هستند که وضعیت نه چندان مناسب بازار باعث شده تا دارندگان برگه کارتکس های این خودرو، سراتو را زیر قیمت کارخانه به مشتری تحویل دهند. اما واقعیت آن است که کیا سراتو آپشنال قیمت ۱۰۴ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان را در کارخانه دارد و با خرید نقدی مشتریان یک میلیون تومان تخفیف به آن ها اعطا می شود.
حال جالب است بدانید که بیش از ۱۵۰ دستگاه کیا سراتو آپشنال روز گذشته در نمایشگاه ها و نمایندگی ها با مدل ۱۳۹۷ حضور داشتند که برایشان قیمت ۱۰۳ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان اعلام می شد و همان جا مشتری می توانست بعد از عقد قرارداد خودرو را به محل مورد نظر خود ببرد. اما با این حال برخی دلالان و واسطه ها سعی دارند که قیمت این خودرو مونتاژ داخل را فراتر از ۱۰۷ میلیون تومان در بازار اعلام کنند. در این میان مسئله ای دیگر هم وجود دارد. وقتی مشتریان می توانند کیا سراتو آپشنال را به صورت کارتکس و تحویل یک روزه با قیمت ۱۰۳ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان از بازار آزاد خریداری کنند، چرا باید این وجه را به حساب شرکت واریز کنند و در ثبت نام رسمی، خودرو مورد نظر را ۶۰ روز دیگر تحویل بگیرند؟
با گذر از این دو حاشیه، شاهد هستیم که امروز عرضه کیا سراتو آپشنال اتوماتیک در بازار برابر با تقاضای آن بوده و باعث شده تا تفاوتی میان خرید از شرکت و یا بازار آزاد پدید نیاید. کیا سراتو آپشنال به عنوان یکی با کیفیتترین سدان رده ۱۰۰ میلیون تومان بازار کشور شناخته می شود و در این چند ساله توانسته در کنار تمام نقدها و تعریف ها، بازار خوبی را در ایران به دست آورد و مشتریان زیادی را به سمت خود بکشاند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.