ورود اتوبوس برقی BYD به شیراز

ورود اتوبوس برقی BYD به شیراز
صبح امروز طی مراسمی اولین اتوبوس برقی ایران به شهرداری شیراز جهت تست و آزمایش فنی تحویل داده شد.
این اتوبوس ساخت کمپانی بی وای دی چین است و قرار است در شرایط ایران مورد بررسی قرار گیرد. شرکت خودروسازی کارمانیا به عنوان شریک تجاری بی وای دی چین در ایران، برنامه دارد تا اتوبوس تمام برقی K9 را در چند کلانشهر کشور مورد آزمایش قرار دهد. نسخه ای که امروز از K9 به ایران آمده است، از مدلی است که قابلیت پیمایش مسیر ۱۵۰ کیلومتری را با هر باز شارژ کامل دارد. نسخه هایی که در آینده از این خودرو وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور می شوند، می توانند با هر بار شارژ کامل بیش از ۲۵۰ کیلومتر مسیر را طی کنند. شارژ کامل باتری های بی وای دی با دستگاه شارژ مخصوص خودرو ۴ ساعت طول می کشد و شارژ سریع آن طی ۲۰ دقیقه می تواند ۶۵% باتری را پر نماید.
ورود اتوبوس برقی BYD به شیراز
شهردار شیراز در مراسم تحویل این خودرو اعلام کرد که سیاست های شرکت کارمانیا و فناوری بی وای دی می تواند در تحقق نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پیشرفت خوبی را برای کشور حاصل کند. جالب است بدانید که سری خودروهای برقی بی وای دی چین در کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار می گیرد و به تازگی خط تولید اتوبوس های برقی این برند چینی در کالیفرنیا شروع به کار کرده است.
در حال حاضر K9 به صورت آزمایشی در مرکز شهر شیراز جابجایی مسافران را بر عهده دارد و بعد از آن احتمالا به مشهد و تهران می آید.
گزارش های تکمیلی این رویداد در خبرهای بعدی سایت اسب بخار منتشر می شود.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.