وجود خودروهای برقی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است

آیا خودروهای الکتریکی، محصولات بنزینى را از رده خارج می‌کنند؟
دولت به‌منظور اقدامات تشویقی تولید و استفاده از خودروهای برقی باید زیرساخت‌ها را فراهم کند. اگر دولت تسهیلات خاصی را در نظر بگیرد و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند، می‌توانیم از خودروهای برقی به‌عنوان تاکسی و اتوبوس استفاده کنیم.
به گزارش اخبار خودرو ، ضرورت استفاده از خودروهای برقی در سراسر جهان درک شده است و هر روز تعداد بیشتری از این خودروها توسط خودروسازان به فروش می‌رسد.
دراین سال‌ها به دلیل نبود زیرساخت‌ها، واردات این خودروها و استفاده مردم از آن‌ها بسیار اندک است. خودروسازان داخلی نیز با توجه به نبود زیرساخت‌ها هنوز فعالیت خاصی در تولید این خودروها نداشته‌اند.
در این زمینه با سیدمهدی مقدسی، عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس به گفت‌و‌گو پرداختیم.
وضعیت تولید خودروهای برقی در کشور به چه صورت است؟
با توجه به شرایط و آلودگی هوا در کلان‌‌شهرهای کشور وجود خودروهای برقی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. در کشور‌های گوناگون فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته است و در برخی کشورها این خودروها به مرحله تولید نیز رسیده‌اند.
در بازدید از شرکت رنو فرانسه مشاهده شد یک خط‌‌ ‌‌تولید محصولات برقی ایجاد شده است و به‌دنبال استفاده از باتری‌های قوی در بدنه این خودروها هستند.
اما در ایران دلیل عدم تولید و استفاده از خودروهای برقی، نبود زیرساخت‌هاست. برای تردد چنین خودروهایی در کشور همان‌گونه که جایگاه‌های سوخت‌گیری مختلفی در جاده‌ها برای خودروهای بنزینی، گازی و گازوئیلی وجود دارند باید جایگاه‌هایی برای شارژ باتری‌های خودروهای برقی در نظر گرفته شود.
دولت در این خصوص چه فعالیت‌هایی را باید انجام دهد؟
دولت به‌منظور اقدامات تشویقی تولید و استفاده از خودروهای برقی باید زیرساخت‌ها را فراهم کند. اگر دولت تسهیلات خاصی را در نظر بگیرد و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند، می‌توانیم از خودروهای برقی به‌عنوان تاکسی و اتوبوس استفاده کنیم.
اگر در این زمینه هزینه نکنیم، باید آلودگی هوا در کلان‌شهرها و آثار مخرب آن را تحمل کنیم، واردات صورت‌گرفته در زمینه خودروهای برقی نسبت به نیاز کلان‌شهرها بسیار اندک است.
وضعیت خودروهای هیبرید در کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
قدرت مانور این خودروها برای استفاده از برق و باتری بسیار محدود است و بعد از پیمودن مسافتی باید از سوخت‌های فسیلی استفاده کنند اما اگر زیرساخت استفاده از این خودروها در کشور گسترش یابد، گرایش به استفاده از آنها افزایش خواهد یافت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.