واردکنندگان، راه مقابله با تحریم‌های آمریکا را خواهند یافت

واردکنندگان، راه مقابله با تحریم‌های آمریکا را خواهند یافت

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

عدم تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی به واردکنندگان خودرو، این فعالان اقتصادی را دچار چالش کرده است. این در حالی است که واردکنندگان امیدوارند دولت با بازنگری در این خصوص بتواند راهکاری جامع و کامل را پیش‌روی فعالان این بخش از صنعت بگذارد.

به گزارش اسب بخار به نقل از اخبار خودرو،فعالان این حوزه اعتقاد دارند اگر دولت آنها را در تامین منابع ارزی آزاد بگذارد، می‌توانند پاسخگوی نیاز بازار مصرف باشند. در همین رابطه کورش مرشد سلوک، نایب‌رئیس انجمن واردکنندگان خودرو درمورد تخصیص ارز۴۲۰۰تومانی به واردکنندگان خودرو اظهار داشت: «زمان تغییر در دیدگاه مدیریتی بازار رسیده و دیگر نمی‌توان بازار خودرو را به شیوه گذشته هدایت کرد. بسته بودن سایت ثبت سفارش در شش ماه پایانی سال گذشته این صنعت را عقب نگه داشته و واردکنندگان را در سال جاری سر درگم کرده است.»

مرشد سلوک تاکید کرد: «اگر وارد کنندگان را در تامین ارز موردنیاز آزاد بگذارند، آن‌ها خودشان راه مقابله با تحریم‌های آمریکا را خواهند یافت. بازار آزاد ارز همیشه نوسان داشته و دارد، اما هیچگاه از نبود ارز دچار مشکل نشده است. فکر می‌کنم اگر واردکنندگان را به حال خود بگذارند، مشکل تامین منابع را حل خواهند کرد.»

این در حالی است که توقف ثبت سفارش خودرو، جلوگیری از واردات خودرو توسط غیرنمایندگی‌ها و حذف اولویت اختصاص ارز ۴۲۰۰تومانی به خودرو پس از نوسانات شدید ارزی در سال جاری، همگی از تصمیمات و اتفاقاتی است که طی سال گذشته تاکنون برای بازار خودروهای وارداتی رقم خورده است.

حال باید دید دولت در این حوزه چه تصمیمات جدیدی را اتخاذ خواهد کرد و آیا در نهایت برای واردات خودرو دلار ۴۲۰۰تومانی را تخصیص می‌دهد؟ طرح ساماندهی بازار خودرو که در ابتدای اردیبهشت ماه یک فوریت آن در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، در حال حاضر برای بررسی بیشتر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد. این در حالی است که به گفته نمایندگان به زودی این طرح برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس دوباره بررسی خواهد شد.

آخرین وضعیت برگزاری انتخابات

نایب‌رئیس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین درخصوص ابطال انتخابات سال گذشته انجمن واردکنندگان خودرو توسط اتاق بازرگانی گفت: «در مدارکی که توسط دبیرخانه انجمن مورد بررسی قرار گرفته بود، نواقصی مشاهده شد که می‌توانستند این نواقص را برطرف کنند اما اتاق بازرگانی تشخیص داد برای شفافیت بیشتر، انتخابات مجددا برگزار شود.»

وی افزود: «کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند در تحقق اهداف انجمن مفید باشند و می‌خواهند در این انتخابات شرکت کنند، می‌توانند به دبیرخانه انجمن مراجعه کنند.»

مرشد سلوک ادامه داد: «انتظار می‌رود با حضور و مشارکت همه اعضا بتوانیم افراد اصلح را انتخاب کنیم. انتظار ما از اعضا، حضور افراد واجد شرایط دارای حق رای است تا همه در پیشبرد اهداف انجمن واردکنندگان خودرو سهیم باشیم.»

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.