واردات، معضل بزرگ صنعت قطعه‌سازی اصفهان

واردات، معضل بزرگ صنعت قطعه‌سازی اصفهان
رییس انجمن قطعه‌سازان اصفهان گفت: در شرایطی کنونی که در بازارثبات وجود دارد، می‌توانیم برای شش ماه آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم.
ابراهیم احمدی با بیان اینکه از دولت تدبیر و امید سپاسگزاریم که حداقل ثبات را در کشور به وجود آورد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در عرض یک روز قیمت‌ها افزایش می‌یافت و نمی‌دانستیم آلومینیوم فردا چه قیمتی خواهد داشت.
به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه بورس به عنوان یک شاخص پذیرفته شده است، ادامه داد: در شرایطی کنونی که ثبات در بازار وجود دارد، می‌توانیم برای شش ماه آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم.
احمدی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین چالشی که برای تولید وجود دارد، مربوط به یکسان سازی نرخ ارز است. قیمت ارز در حال حاضر واقعی نیست، چراکه قیمت واقعی نرخ ارز باید بر اساس و متناسب با هزینه‌های تولید افزایش یابد. به عنوان نمونه در سال گذشته که هزینه‌های تولید ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافت، نرخ دلار تقریبا ثابت ماند.
وی ادامه داد: این چالش‌ها باعث می‌شود تا بازار خودرو و لوازم یدکی به دست کشورهای خارجی مانند چین بیافتد.
رییس انجمن قطعه‌سازان اصفهان اضافه کرد: چالش دوم، تسهیلات بانکی قیمت بالا است که با جریمه‌ها تا ۲۶ درصد افزایش می‌یابد. مشکلات در ساختار اداری از قانون اداره کار گرفته تا تامین اجتماعی و مالیات نیز از دیگر چالش‌هایی است که صنعتگران و تولیدکنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
احمدی افزود: رسیدگی و برطرف کردن این چالش‌ها یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیاز به زمان دارد، اما در صورتی که این چالش‌ها برطرف شود، رکود هم از بین خواهد رفت.
وی با بیان اینکه بزرگترین معضل صنعت قطعه سازی، واردات زیاد است، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، واردات قطعات خودرو در رتبه دوم و سوم بیشترین کالاهای وارداتی قرار گرفته است. این قضیه به دلیل همان واقعی نبودن قیمت دلار و هم‌چنین نبود تکنولوژی است که باعث شده تا تولید کننده داخلی نتواند در بازارها حضور پیدا کند و آمادگی رقابت را نخواهد داشت.
رییس انجمن قطعه‌سازان اصفهان به صادرات قطعات خودرو از استان اصفهان به کشورهای دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: قطعات کامیون‌های سنگین و سواری‌ها و قطعات ریخته گری مانند چدن، فولاد و … به کشورهای عراق، مصر و امارات صادر می‌شود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.