هیوندای در پی انقلابی در تکنولوژی دستیار صوتی خودرو

هیوندای در پی انقلابی در تکنولوژی دستیار صوتی خودرو
دستور دادن بوسیله دستیار های صوتی مطلب جدیدی در اخبار تکنولوژی خودرو نیست و چندی پیش اعلام شد که دارندگان جنسیس میتوانند بوسیله دستیار گوگل دستوراتی مشخص را برای خودرو خود بدهند.اما همیشه مشکلاتی در زمینه دستیار صوتی در دنیای تکنولوژی مطرح بوده است.
در سال های اخیر مشکل اصلی در طراحی دستیارهای هوشمند قابلیت تشخیص کلمات و فرمان کاربر بوده و همچنین علیرقم پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی طبقه بندی اطلاعات دچار مشکلاتی بوده است.اما هیوندای به دنبال این است قدمی انقلابی در راستای این تکنولوژی خاص بردارد.
کمپانی هیوندای به دنبال استفاده از هوش مصنوعی پیچیده تر و قویتر در دستیار صوتی خود است تا تمام دستورات کاربر به درستی دریافت و تجزیه و تحلیل شوند.فرقی نمی کند دستور شما یک فرمان ساده باشد یا ترکیبی از چند دستور پیچیده تر،دستیار صوتی هیوندای آن را برای شما انجام می دهد.اما نکته جالب درباره این تکنولوژی قدرت پیش بینی این دستیار صوتی است یعنی میتواند نیازهای احتمالی شما را حدس بزند و در صورت تایید آن ها را برای شما انجام دهد.
هیوندای برای طراحی این دستیار صوتی با SoundHound Inc سیلیکون ولی همکاری میکند که سابقه ۱۰ سال فعالیت در این زمینه را دارد.
اما برای فهم بهتر طریقه کارکرد این سیستم فرض کنید که دمای اتاق هیوندای شما زیاد شده و شما میخواهید سانروف را بسته و کولر را روشن کنید.وقتی از دستیار صوتی هیوندای استفاده میکنید میتوانید دستوری شامل چند فرمان را به آن بدهید پس دستور بسته شدن سانروف و روشن شدن کولر و تنظیم دمای دلخواه را بطور همزمان به دستیار صوتی می دهید و این دستورات بطور همزمان بدون دخالت فیزیکی شما انجام می شود.بعلاوه در همین لحظه دستیار صوتی پیشنهاد مسیر خلوت تر را به شما می دهد و مسیر در سیستم نویگیشن خودرو مشخص می شود و این یعنی آینده تکنولوژی و استفاده از هوش مصنوعی.
گفتنیست هیوندای قصد دارد این سیستم را در سال ۲۰۱۸ در لس آنجلس رونمایی کند و احتمالا نسخه ساده شده این سیستم در سال ۲۰۱۹ در ماشین های هیوندای قابل استفاده است.
گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.