هیوندای در فکر کونا N اسپرت

هیوندای در فکر کونا N اسپرت

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

نسخه‌های N محصولات هیوندای، به محبوبیت و موفقیت زیادی دست پیدا کرده‌اند و محصول بعدی که قرار است با نشان N از سمت هیوندای عرضه شود، مدل ولوستر خواهد بود اما زیرگروه اسپرت هیوندای، بعد از این مدل چه برنامه‌ای خواهد داشت؟ ظاهرا آن‌ها به دنبال عرضه نسخه N از کراس‌اوور خود یعنی کونا خواهند رفت.

به گزارش خودرونویس، شاخه N هیوندای در حال تولید نسخه اسپرت‌تری از مدل کونا است. البته اتو اکسپرس با انتشار این گزارش تاکید کرده است که هنوز هیوندای هیچ‌چیز را به صورت رسمی تایید نکرده و این خبر فعلا فقط در حد شایعه است اما اگر واقعا کونا N عرضه شود، می‌توان انتظار داشت که پیشرانه آن همان پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوی ولوستر و i30 N باشد.

آلبرت بیرمان، مدیر بخش N به اتو اکسپرس گفته است: من به مهندس‌هایم گفته‌ام که این خودرو را بسازند و بعد معلوم می‌شود که چه اتفاقی خواهد افتاد. پیشرانه آن واقعا باید همان پیشرانه i30 N باشد. البته که قطعا ما می‌توانیم مشخصات کونا را هم عوض کنیم اما همه می‌دانیم که پیشرانه و جعبه‌دنده این مدل باید از i30 N گرفته شود.

هیوندای در چند سال اخیر بسیار فعال بوده و اکنون یک زیرگروه متخصص در زمینه خودروهای لوکس، یعنی جنسیس و یک زیرگروه مخصوص خودروهای اسپرت و قدرتمند یعنی بخش N دارد و به نظر می‌رسد که بر خلاف آن چه که ممکن است تصور شود، اولین محصول بخش N از محبوبیت زیادی بهره می‌برد. بیرمان در این رابطه گفت: ما در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ سفارش در آلمان داریم و به همین خاطر، عرضه مناسب برای ما تبدیل به معضلی شده است اما عکس‌العمل ما هم بسیار مثبت است زیرا ما برای خودمان یک هدف خاصی از لحاظ عملکرد و قدرت خودرو تعیین کردیم و این حجم بالای تقاضا نشان می‌دهد که به آن هدف رسیده‌ایم.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.