هوندا سیویک Type R قوی تر از لامبورگینی آونتادور SV + ویدیو

هوندا سیویک Type R قوی تر از لامبورگینی آونتادور SV + ویدیو

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

اسب بخار بسیار اعتیاد آور است، اگر یک بار آن را مزه کنید بیش تر طلب خواهید کرد. می تواند شما را مجاب کند تا ساعت ها زمان صرف کنید و در رخت خواب هم به دنبال جست و جو در فروم‌های اینترنتی باشید تا شاید راهی برای استخراج اسب بخار بیش تر از خودروی خود را پیدا کنید.

می‌گویید کافی ست و ۳۰۰ اسب بخار زیاد است، اما شما از این قدرت خسته خواهید شد. به نظر کند خواهد رسید. پس به سراغ ۴۰۰ اسب بخار می روید، سپس ۵۰۰ و هم چنان به نظر کافی نمی آید. ده ها هزار دلار بابت بهترین قطعه ها برای تقویت خودروی خود به امید بهبود کارآیی خرج می کنید، حالا شما یک اسب تک شاخ در اختیار دارید! خودرویی ماندگار که به لوله های ضد غلطش و کپسول آتش نشانی احتیاج دارد. این همان کاری ست که ” آدام فلوور ” (Adam Flowers) با خودروی هوندا سیویک Type R مدل ۲۰۱۱ خود انجام داد، او با کمپانی” TDi North ” که متخصص تقویت خودرو در انگلستان است، همکاری کرد و از آن زمان تا به حال، خودروی او دیگر آن خودروی سابق نیست.

در این ویدیو وی یادآور می‌شود که این کار را زمانی آغاز کرد که بیش تر از دو هفته از خرید خودرو نگذشته بود. در ابتدا فکر می کرد ۲۴۰ اسب بخار به مزاج اش خوش خواهد آمد، اما گویا اشتباه می‌کرده! وی به زودی با ” TDi North ” آشنا شده تا قدرت خودرو را از ۲۴۰ به ۷۶۵ اسب بخار برسانند. این خودرو گشتاوری معادل ۵۱۲ پوند بر فیت را به چرخ های جلو منتقل می کند. این رقم ۲۵ اسب از لامبورگینی آونتادور SV بیش تر است!!!

برای رسیدن به چنین قدرت عظیمی ” فلوور ” و ” TDi North “، فهرست بلندبالایی از قطعه ها را روی خودرو نصب کرده اند. پیشرانه سر تا پا جدید است، با قطعه های فورج کاری شده. وقتی هدف، ساخت سریع‌ترین Type R در انگلستان باشد، شما پا پس نخواهید کشید. در کنار قطعه های موتور، ” فلوور ” جعبه دنده را نیز ارتقا بخشیده است. بدنه را نیز دست کاری کرده تا نمایی خشن تر به خودرو ببخشد. لوله های ضد غلطش و صندلی های مسابقه ای هم اضافه شده اند. وقتی به فهرست قطعه ها نگاه می اندازیم به نظر می رسد این دیوانگان اسب بخار حتی یک پیچ را هم جا نگذاشته اند.

قدم بعدی ” فلوور ” چیست؟ لذت بردن از خودرو در فصل تابستان، اما او هنوز هم چشم به قدرت ۸۰۰ اسب بخار دارد! چرا که نه؟
او میزان کل هزینه‌ها را فاش نکرد، اما اگر ۴۰۰ اسب بخار قدرت بخواهید باید دست کم ۱۰ هزار دلار هزینه کنید، حالا برای ۸۰۰ اسب، خودتان محاسبه کنید!

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.