هوندا آکورد متفاوت از ژاپنی ها

هوندا آکورد متفاوت از ژاپنی ها
همه ما خوب می دانیم که ایرانی ها علاقه خاصی به خودروهای ژاپنی دارند و وقتی حرف از کیفیت، طول عمر قطعات و استهلاک کم به میان می آید، اولین گزینه مورد نظر یک ژاپنی است.
در میان برندهای ژاپنی، تویوتا و میتسوبیشی بیشترین سهم بازار را دارند و تا امروز توانسته اند نظر مشتریان ایرانی را جلب کنند. سوبارو هم به عنوان کم فروغ ترین برند ژاپنی در ایران شناخته می شود که فروش آنچنان خوبی را ندارد و همچنان بسیاری از افراد این برند و محصولاتش را در خیابان ها نمی شناسند. اصولا خودروهای ژاپنی وقتی بر مبنایی خاص طراحی می شوند، سخت می توانند نظر بخش دیگری از بازار را به سمت خود بکشانند و یا ماهیتی متفاوت از خود نشان دهند. به عنوان مثال وقتی حرف از تویوتا کرولا می شود، همه می دانند که این خودروی سدان، کاربرد خانوادگی دارد و آنچنان نمی تواند نظر جوانان را به سمت خود بکشاند. وقتی هم که تیپ X این خودرو با ظاهری اسپرت به بازار عرضه می شود، باز هم ماهیت رسمی و خانوادگی کرولا از بین نمی رود. از آن طرف میتسوبیشی لنسر با سابقه ای جوان پسند و کمی اسپرت همیشه برای عشق ماشین ها طراحی شده است و وقتی نسخه های ساده آن وارد بازار می شود، نمی تواند آنچنان نظر همه افراد را جلب کند. تویوتا کمری هم چنین داستانی دارد و در بازار ایران به عنوان خودرویی برای افراد جا افتاده شناخته می شود و توقع نمی رود که یک جوان با توجه به سطح امکانات و ظاهر خودرو به سراغ آن برود و بیشتر افراد بالای ۴۰ سال هستند که این خودرو را می پسندند. با اینکه جذابیت ظاهری، فنی و امکاناتی نسخه های هیبریدی کمری، این روزها بیشتر شده است، ولی همچنان بخش عمده ای از بازار کمری را به عنوان یک خودرو جذاب برای جوانان نمی داند.
هوندا آکورد متفاوت از ژاپنی ها
ولی در این میان، کمپانی هوندا همیشه توانسته است محصولاتی را ارائه دهد که ماهیتی بین رسمی و اسپرت داشته باشد. جذابیت بالا، کیفیت مناسب، مشخصات فنی راضی کننده و امکانات خوب باعث شده تا امروز در همه جای دنیا هوندا هم به درد افراد کم حاشیه بخورد و هم جوانان دوستار آن باشند. با معرفی نسخه فیس لیفت آکورد شاهد هستیم که تلفیقی از شیک و رسمی در کنار اسپرت بودن معرفی شده است. ظاهر خودرو در کنار خانوادگی و کاربردی بودن، خطوط طراحی دارد که به مراتب جذابیت ظاهری بیشتری نسبت به رقبا برای جوانان دارد. همچنین طراحی داخلی که به سبکی لوکس تر در آمده است، جزئیاتی دارد که باب میل اسپرت سواران و افراد دوستدار هیجان است. موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با فناوری i-VTEC هوندا باعث شده تا آکورد قدرت ۱۸۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر داشته باشد و با گیربکس CVT که قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۹.۸ ثانیه ثبت کند. حداکثر سرعتی که به محدوده ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می رسد نشان از حس و حالی را دارد که این روزها جوانان لوکس سوار و ماشین باز به دنبال آن هستند. از طرفی امکانات رفاهی خوب، کیفیت بالای قطعات، استهلاک کم، ایمنی بالا، راحتی و نرمی خودرو، تعادل قوی آکورد در پیچ ها و… باعث می شود تا این خودرو دو شخصیتی برای یک خانواده هم ایده آل باشد. صفت دو شخصیتی بودن هوندا آکورد این بار معنی نا مطلوبی را ندارد و بیشتر جوانب مختلف خودرو را نشان می دهد. طراحی تلفیقی آکورد نشان از پویایی بخش طراحی هوندا دارد که می تواند این روزها نظر عده زیادی را به سمت خود بکشاند.
ولی همه می دانند که داشتن یک خودرو با این ویژگی ها آنچنان راحت نیست. هوندا آکورد EX-L نیز مانند همه خودروهای ژاپنی و وارداتی قیمتی به نسبت بالا دارد و با تخفیف های نقدی شرکت، ۲۳۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده است. با اینکه شرایط فروش اقساطی هم برای آکورد وجود دارد، ولی همچنان داشتن این خودرو اصیل برای بسیاری از افراد جامعه در حد یک آرزو باقی خواهد ماند و به خاص بودن آکورد اضافه می شود.
گالری تصاویر:

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.