همکاری پینین‌ فارینا و ایران‌ خودرو

همکاری پینین‌فارینا و ایران‌خودرو
پینین‌فارینا همیشه به خاطر تلاش‌هایش در ساخت بدنه‌ها و پلتفرم‌های جدید شناخته شده است و آن‌ها که اکنون بخشی از گروه هندی ماهیندرا محسوب می‌شوند، به دنبال توسعه کارنامه خود در این زمینه هستند.
پس از به نمایش گذاشتن چندین خودروی کانسپت الکتریکی در نمایشگاه شانگهای، گزارش شده است که این شرکت با ایران‌خودرو برای ساخت یک پلتفرم جدید، قرارداد امضا کرده است.
به گزارش خودرونویس این پلتفرم که ۷۰ میلیون یورو (۷۶ میلیون دلار) هزینه خواهد داشت، یک شاسی ماژولار است که به طور خاص دست کم در چهار خودرو به کار برده خواهد شد. اولین خودروی این خانواده یک سدان یا SUV کوچک خواهد بود. همکاری ایران‌خودرو و پینین‌فارینا دست کم سه سال ادامه خواهد داشت و تنها شامل ساخت پلتفرم نمی‌شود. ساختار کانسپت‌ها، طراحی بدنه و توسعه محصولات از دیگر بخش‌های این همکاری است.
سیلویو پیترو آنگورا، مدیر پینین‌فارینا درباره این همکاری گفته است: توافق با ایران‌خودرو قدم دیگری در راستای توسعه پینین‌فارینا در بازارهای جاده ابریشم جدید و خاورمیانه است. ما خوشحال هستیم که با برنامه مهندسی دقیق و طراحی خاص شرکت خودمان، به رشد و توسعه صنعت خودروسازی ایران کمک می‌کنیم.
این البته اولین همکاری جدید پینین‌فارینا نیست. آنها همچنین با شرکت چینی هیبرید کینتیک برای تولید سدان H600 برای ۲۰۲۰ و همچنین یک سوپرخودرو به نام فیتی‌پالدی EF7 با قدرت ۶۰۰ اسب بخار به توافق رسیده‌اند. احتمال ساخت یک خودروی الکتریکی با ماهیندرا برای عرضه در ایالات متحده نیز وجود دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.